יום שלישי, 20 ביולי 2010

SimpleMind Xpress: מיפוי מוח באייפון

יש הרבה אפליקציות מיפוי מוח לאייפון, רובן לא חינמיות, ואפילו אין להן גרסה חינמית לבדיקה, דבר המקשה על המשתמש הממוצע לבדוק את האפליקציות ולבחור בחירה נכונה. במסגרת חיפושיי אחרי תוכנת מיפוי מוח (חינמית) ראויה, מצאתי את SimpleMind Xpress (יש גם גרסה בתשלום).



SimpleMind Xpress היא אפליקציה מאד קלה להבנה: כפתור הפלוס מוסיף ענף לנושא הנבחר, עריכת טקסט מתאפשרת ע"י לחיצה כפולה על הטקסט, ניתן להזיז את הענפים, ניתן למחוק נושאים ע"י בחירתם ולחיצה על כפתור הפח, ניתן לבטל פעולות, ניתן לשנות את מבנה המפה, ניתן לבחור את סגנון הצבעים של המפה (כפתור Style) מתוך אפשרויות הקיימות באפליקציה: שחור לבן, פסטל ועוד.

ההבדל העיקרי בין הגרסה החינמית, לזו בתשלום: הגרסה בתשלום מאפשרת לשמור מפות מוח בשרת של התוכנה ולשתף את הקישורים עם משתמשים אחרים בתוכנה, בנוסף לאפשרות שמירה בתור תמונה בתיקיית התמונות באייפון. הגרסה החינמית מאפשרת לשמור מפות מוח, רק בתור תמונות, לתיקיית התמונות באייפון - מכאן ניתן לשלוח את התמונות במייל וכו'.

סיכום
SimpleMind Xpress עושה את העבודה מבחינתי. אני לא יכולה להגיד שהיא מעוררת השראה, אבל היא לא מפריעה להשראה (במידה והיא קיימת). בהתחשב במחיר (חינמי) היא בהחלט מספקת.

תזכורת למקיסטים
אם אתם מעוניינים בתוכנת מיפוי מוח למק, MindNode היא תוכנה שעושה את העבודה. התוכנה קיימת בגרסה בתשלום, וגם בגרסה חינמית. בנוסף, ישנה גרסה לאייפון (בתשלום).

קישורים נלווים
אתר התוכנה (SimpleMind Xpress).
התוכנה (SimpleMind Xpress) באפסטור.
זיו קיטרו מסביר מה זה מפת מוח ומה עושים איתה (כאן).

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שו הדה מיפוי מוח?

רייצ'ל אמר/ה...

לאנונימי:
בעקבות השאלה שלך הוספתי קישור המסביר את הנושא בסוף הפוסט.

רייצ'ל

אנונימי אמר/ה...

תודה :)

Unknown אמר/ה...

אם תוכלי לבצע סקירה מורחבת יותר על גרסת המק זה יהיה מעולה