יום חמישי, 8 ביולי 2010

אנחנו על הכוונת

בתקופה האחרונה, משתמשי מק/אייפון זוכים (לעיתים) לביקורת על עצם הבחירה שלהם להשתמש במוצרים של אפל. אם חושבים על זה, זה מוזר שיש כזאת התמקדות בציבור של צרכנים - זה לא קורה למשתמשי חלונות, או נוקיה.

לפעמים הביקורת אינטלגנטית, מצחיקה וחדה - כמו ב "בר החברים של אפל" (מבית היוצר של THE ONION).


תמונה: מתוך הוידאו של THE ONION.

ולפעמים הביקורת נהפכת לבליל של שנאה מיותרת, מלאה בקלישאות ומתובלת בהגזמה פראית (כמו במקרה של Ynet) - בחירת הדימויים, האמורים לתאר משתמשי מק/אייפון, נעשתה בטעם רע במיוחד: אישה מוכה המגינה על החבר המכה שלה, חברים בכת ועוד קלישאות חבוטות.

כל כתב טכנולוגיה (ישראלי), שרוצה קצת תשומת לב, יודע שכדאי להשתלח באפל או באנשים המעיזים ליהנות ממוצריה, זה מביא תנועה וטוקבקים. אני רק לא מבינה למה זה חייב להעשות עם כל כך הרבה טעם רע.

סיכום
שכונה / ביצה.

6 תגובות:

אורן אמר/ה...

צודקת ב100%.
בדיוק דיברתי על הנושא עם חבר השבוע, בזמן האחרון התופעה צברה תאוצה ממש (ככל הנראה עקב השקת אייפון 4), בעיתונות הטכנולוגית בחו"ל לא נתקלים בכאלה דברים כמעט.

Jujito אמר/ה...

אין ספק שגם בענייני טכנולךוגיה, כמו גם בספורט, העיתונות הישראלית מוכחה עד כמה היא ירודה ולא מקצועית. הלוואי וכל אחד מאותם כתבים היה ולו לרגע יושב לעבוד על מק, כך היה מרגיש בהבדל בין רגע.

הדוגמא הטובה ביותר היא חברה שלי ששנה שעברה בתרם קנתה מחשב התייעצה עם חברים שלה ואמרו לה שאני מדבר שטויות וסתם מגן את ה"כת" שאני חבר בה.
היום, 8 חודשים אחרי שאנחנו יוצאים היא מקבלת כאב ראש בכל פעם שהיא צריכה לעבוד על המחשב שלה, העובד על ויסטה, במקום על המק השלי... שכאמור לא בא איתי לאוניברסיטה ונשאר איתה בחדר, כל יום מחדש. =)

Roy אמר/ה...

היום אחרי שנתיים שעברתי למק אני מבין מה כל ההמולה

אפילו win7 שכולם משבחים אותו
לא מתקרב לקצב העבודה שאני מסוגל לייצר על מק.

מתן מוסרי אמר/ה...

מרגיז, זה מה שזה.

Ziv Kitaro אמר/ה...

זה חייב להיות בטעם רע כי זו השתלחות. אין השתלחות בטעם טוב. המטרה היא להביא תנועה של אנשים שיצפו בפרסומות, זה בכלל לא משנה על מה הכתבה ואם הכתב מבין את הנושא.
זו הדרך בה העיתונים בארץ עובדים היום, זו הסיבה שאני מסתובב עם יחסי אהבה שנאה למקצוע שלי (בפן העיתונאי).

אנונימי אמר/ה...

איידיגיטל מצדיקה את כל מה שאומרים על אפל בארץ

היא הורסת את המותג עם השרות הירוד שלה