בחצי שנה האחרונה רכשתי/הורדתי עשרות משחקים לאייפון, בחלק מהם אפילו שיחקתי לאורך זמן (יותר מיומיים). מכיוון שאין לי השכלה בתחום (לפני שהיה לי אייפון שיחקתי מעט מאד), אני נוטה למיין משחקים לפי דרך המשחק, לא לפי סוג המשחק הרשמי (ארקייד, טאוור דיפנס וכו'). ביני לביני אני מחלקת את המשחקים לשני סוגים עיקריים: משחקי הטייה, ומשחקי לחיצה/ליטוף.
הטייה
יש די הרבה משחקי אייפון שהשליטה בהם נעשית ע"י הטיית האייפון, או ע"י שילוב בין הטייה ללחיצה. הבעייה העיקרית, ברוב משחקי ההטייה, היא שקשה לשלוט במשחק כשרוצים לשחק בפוזה בלתי שגרתית (לדוגמא: שכיבה, או מצב ביניים בין שכיבה לישיבה). מצד שני, אלו משחקים שמרגישים טבעי באיייפון. דוגמא למשחק מוצלח: Freaking Inkies (כתבתי עליו כאן). עוד משחק הטייה בולט ושווה: Doodle Jump (קישור לאפסטור).
לחיצה / ליטוף
משחקי לחיצה / ליטוף נוטים להיות מדויקים יותר, אבל גם צפויים יותר. מצד שני, אפשר לשחק איתם גם בשכיבה, או בכל פוזה מורכבת אחרת. דוגמא למשחק מוצלח: Pix'n Love Rush (כתבתי עליו כאן).
סיכום
כל מקרה לגופו.
הטייה
יש די הרבה משחקי אייפון שהשליטה בהם נעשית ע"י הטיית האייפון, או ע"י שילוב בין הטייה ללחיצה. הבעייה העיקרית, ברוב משחקי ההטייה, היא שקשה לשלוט במשחק כשרוצים לשחק בפוזה בלתי שגרתית (לדוגמא: שכיבה, או מצב ביניים בין שכיבה לישיבה). מצד שני, אלו משחקים שמרגישים טבעי באיייפון. דוגמא למשחק מוצלח: Freaking Inkies (כתבתי עליו כאן). עוד משחק הטייה בולט ושווה: Doodle Jump (קישור לאפסטור).
לחיצה / ליטוף
משחקי לחיצה / ליטוף נוטים להיות מדויקים יותר, אבל גם צפויים יותר. מצד שני, אפשר לשחק איתם גם בשכיבה, או בכל פוזה מורכבת אחרת. דוגמא למשחק מוצלח: Pix'n Love Rush (כתבתי עליו כאן).
סיכום
כל מקרה לגופו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה