יום שלישי, 2 בפברואר 2010

‫מלחמה מהכורסא: אייפד נגד פלאש‬

אחת הטענות שחוזרות על עצמן, בקשר לאייפד (iPad), היא העדר תמיכה בפלאש. מבחינתי לא מדובר בחיסרון, אלא ביתרון. במק שלי אני חוסמת פלאש באופן קבוע. בתקופה האחרונה אני כמעט ולא צריכה לבטל את החסימה - האפשרות לצפות ביוטיוב ב HTML5 פותרת לי את הצורך בפלאש, כמעט לחלוטין.‬


‫‬
‫אני לא יודעת מה עומד להיות היקף המכירות של האייפד. דבר אחד בטוח, כמות החשיפה התקשורתית לה הוא זוכה/יזכה היא מאד גדולה. העובדה שאפל "מעיזה" להשיק מחשב בלי תמיכה בפלאש, מחזקת את המלחמה שלה בפלאש, יותר ממה שהיא פוגעת במכירות העתידיות של האייפד. אני לא חושבת שהאייפד הומצא לצורך המלחמה בפלאש, אבל אני בטוחה שאפל שמחה מהדיון המתעורר בנושא הפלאש.‬

‫הצעד של אפל יכול לשכנע אתרים מסויימים לצמצם את השימוש שלהם בפלאש, ואולי אפילו להציע גרסאות נטולות פלאש (כמו יוטיוב). בנוסף, תמיד יש סיכוי שאדובי תתחיל לשפר את ביצועי הפלאש על מק, ואז כולנו נרוויח.‬

‫ימים יגידו.‬

‫קישורים נלווים‬
‫נענע10: אדובי נגד אפל: מלחמת הפלאש ‬
‫עוד שלב במלחמת הפלאש: HTML5‬
סיכום המצגת של האייפד ב 3 דקות (יוטיוב).‬

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

+1

קול שפוי כנגד הפלאש.

אנונימי אמר/ה...

רק שהאיפד הוא לא מחשב.. הוא בדיוק בין סמארטפון ללפטופ.. והייעוד העיקרי שלו (כפי שסטיב אמר) היא גלישה נוחה באינטרנט.. כך שמכשיר שמיועד לגלישה באינטרנט לא יכול להריץ המון תכנים, חבל מאד!ֿֿ זה שכרה מכשיר אינטרנט שלא עושה את כל העבודה! ויש שיגידו שהחיים בלי פלאש הם יותר טובים, אבל פלאש זה לא רק פרסומות זה גם מלא תוכן באתרים השונים, משחקים ברשת וכד'..

עם כמה שאני מת על אפל, ומעריץ את מוצריהם, מת על המק שלי והאיפוד טאץ' שלי, פה הם באמת יצרו מכשיר מוגבל מאד!