יום שבת, 23 בינואר 2010

עוד שלב במלחמת הפלאש: HTML5

השבוע התבשרנו ששני אתרי הוידאו הגדולים, Youtube ו Vimeo, מאפשרים צפייה בתכנים שלהם גם בנגני HTML5. בינתיים מדובר בפיצ'ר נסיוני. בשלב זה, נגני ה HTML5 תומכים רק בספארי וכרום (בשני האתרים).

אם אתם רוצים לראות HTML5 ב Youtube
אתם יכולים להצטרף לבטא בעמוד הזה. אחרי ההצטרפות, כל פעם שתגיעו ליוטיוב תראו נגני HTML5 - במידה ויש גרסה מתאימה, אם אין תוכלו לצפות בגרסת הפלאש.


צילום מסך: עמוד ה HTML5 של יוטיוב.

- אפשרות נוספת: אתם יכולים להשתמש ב ClickToFlash (סקירה קצרה אתם יכולים לקרוא כאן).

אם אתם רוצים לראות HTML5 ב Vimeo
אתם פשוט צריכים ללחוץ על האפשרות בתחתית הסרט. האתר זוכר את ההעדפה שלכם, בפעם הבאה שתכנסו ל Vimeo תקבלו את נגן ה HTML5 - במידה ויש גרסה מתאימה, אם אין תוכלו לצפות בגרסת הפלאש. פרטים נוספים אתם יכולים למצוא בבלוג של Vimeo.


צילום מסך: לינק המעבר לנגן HTML5 ב Vimeo.

למה זה טוב
נגני HTML5 נוטים להטריד את המעבד של המק שלכם פחות מנגני פלאש + הם תואמי אייפון.

פרשנות לא מלומדת
פלאש עדיין כאן. כנראה שנצטרך לסבול מפלאש גם בעתיד הקרוב, אבל יש סיכוי שאדובי תבין את הרמז ותתחיל להשקיע בתאימות למק. חשוב לזכור, הצורך בנגני HTML5 נובע, בין היתר, מהעדר תמיכה בפלאש באייפון.

3 תגובות:

עידן אמר/ה...

פלאש לעולם יישאר כאן אם התמיכה לוידאו בהטמל5 תתמקד בתמיכה לקודאקים שצריך לשלם עליהם כסף, במקום קודאקים "פתוחים" (כגון Theora). עקב כך, כפי שכתבת, התמיכה כרגע היא רק בכרום וספארי, שלהם יש מניעים לאו דווקא אלטרואיסטים בכל הנוגע לוידאו בהטמל כפי שניתן לראות. התמיכה של הדפדפנים הללו מתמקדת בקודאקים שעוזרים לנעול את המשתמשים בדפדפנים הללו, ולא עוזרים לפתוח האינטרנט ולהגדיל את הפוטנציאל שלו.

יוטיוב ווימיאו עשו צעד טוב. אבל צעד קטן. קטן מאוד.

Unknown אמר/ה...

עתיד עוד יותר ורוד: אדובי יתעוררו ויפתחו כלי פיתוח עבור HTML5.

עידן אמר/ה...

והינה מאמר יפה שממנו אפשר להבין למה הצעד הקטן שיוטיוב עשו (להזכירכם, יוטיוב הם חברה-בת של גוגל), הוא לא בעל החשיבות שיכולה להיות לו:

http://weblogs.mozillazine.org/roc/archives/2010/01/video_freedom_a.html