יום חמישי, 7 בינואר 2010

‫מדריך: קומיקס מהיר עם דמויות קבועות‬

אם אתם קוראים קבועים של הבלוג סביר להניח שנתקלתם מדי פעם בקומיקס בבלוג (קומיקס לדוגמה). בעקבות שאלות של (בערך 5) קוראים סקרנים, החלטתי לשתף את העולם בשיטת העבודה שלי:

רעיון
יש רעיונות שמגיעים מושלמים, ויש רעיונות שצריך לפתח. יש מקרים שאני מפתחת את הרעיון/תסריט בכתיבה (פתקיות, TextEdit וכו'). אם מדובר ברעיונות מורכבים יותר, אני מעדיפה להשתמש ב MindNode (תוכנה ליצירת מפות מוח).

דמויות
אני מציירת את הדמויות בתוכנת ציור וקטורית (VectorDesigner). אפשר לצייר בכל תוכנת ציור סבירה או אפילו להשתמש בתמונות (שלכם, או כאלה שמצאתם באינטרנט). כל דמות אני מציירת בכמה גרסאות/מצבים ושומרת בפורמט PNG עם רקע שקוף. עם הזמן אני מוסיפה עוד גרסאות לדמות (בהתאם לתסריטים). את הדמויות אני מאחסנת, בין היתר, בתוך Evernote = נגיש ונוח לדפדוף.



עריכה
את הקומיקס אני עורכת ב Comic Life Magiq. אני בוחרת את הדמויות ממאגר הדמויות שלי, פותחת אותן ב Preview, ומעתיקה. לאחר מכן אני מדביקה‪ ,מוסיפה רקע ,‬ומסדרת בעימוד הרצוי, ב Comic Life Magiq (בהתאם לתסריט).



לאחר שסיימתי אני מייצאת את הקומיקס בתור תמונה, פותחת תוכנת ציור (Pixelmator) וקצת משחקת עם הצבע, הגודל וכו'.

סיכום
יש הרבה דרכים לעשות קומיקס, זאת רק דרך אחת - קצת מוגבלת, אבל מהירה.

קישורים נלווים
חמש תוכנות גרפיות נבחרות למק - פירוט על כל התוכנות הגרפיות המופיעות בפוסט, בין היתר, VectorDesigner ו Comic Life Magiq

תגובה 1:

ברביקיו אמר/ה...

תוכנה נחמדה :]
תודה על המידע