יום שלישי, 16 בפברואר 2010

סטיב ג'ובס שולל רעיונות ומיישם

סטיב ג'ובס מסוגל לשלול רעיון מסוים לחלוטין, וזמן מסוים לאחר מכן לחשוב שמדובר ברעיון הכי טוב בעולם. אולי מדובר ברצון לבלבל את האויב (יריביו העיסקיים), ואולי הוא פשוט יצירתי ומשנה את דעתו מזמן לזמן. Wired אסף כמה דוגמאות:

מחשב ב 500 דולר
ב 2008 סטיב ג'ובס טען שאפל לא יכולה לייצר מחשב טוב ב 500 דולר. ב 2010 אפל הכריזה על מחשב לוח ב... 499 דולר (האייפד).



טאבלט
ב 2003 ג'ובס שלל את האפשרות שאפל תפתח טאבלט. אחת הסיבות: העדר מקלדת.

טלפון סלולרי
ב 2003 סטיב ג'ובס לא האמין ביכולת של אפל להצליח בתחום הסלולרי, ושלל את האפשרות שאפל תפתח טלפון סלולרי במובן המקובל של ההגדרה. (מקרה גבולי של הטעיה).

קורא ספרים דיגיטלי
ב 2008 סטיב ג'ובס לא האמין שלקינדל (Kindle ) יש עתיד, מהסיבה הפשוטה שאנשים לא קוראים יותר. ב 2010, בקינוט של האייפד, סטיב ג'ובס שיבח את אמזון על החלוציות שגילתה בפיתוח הקינדל.

וידאו באייפוד
ב 2003 ג'ובס שלל את האפשרות של שילוב יכולות וידאו באייפוד (מסך קטן מדי). ב 2005 הושק אייפוד עם נגן וידאו מובנה.

מצלמה באייפוד טאצ'
בראיון שנערך עם סטיב ג'ובס ב 2009 הוא טען שאין צורך במצלמה באייפוד טאצ'. אמנם עדיין אין מצלמה באייפוד טאצ', אבל כבר יש מקום למצלמה (לפי אנשים שפירקו את המכשיר).

קישורים נלווים
סטיב ג'ובס בויקיפדיה.

4 תגובות:

natish אמר/ה...

נושא המחשב ב- 500$ הוא קצת שונה משאר הדברים.
לפי מה שזכור לי ג'ובס לא אמר שאפל לא יכולה לייצר מחשב טוב ב- 500$ אלא מתחת ל- 500$ כשהוא התייחס למחירים הזולים מאוד של הנטבוקים שעומדים על כמה מאות בודדים של דולרים.

אם הזיכרון שלי לא מטעה אותי אז דווקא נראה שג'ובס עמד במילה שלו בצורה די יפה :).

beatmapper אמר/ה...

תודה על הליקוט, זה נחמד לדעת שגם אצל הענקים לא תמיד הכל ברור...

Ronen אמר/ה...

אולי זה מראה שאפילו יד ימינו של אלוהים מאזין לשוק, לומד ומשנה את דעתו, זה מה שהופך אותו לגאון. כל ה"מבינים" שתמיד ידעו קודם בדרך כלל ניחשו נכון פה ושם מול לא מעט טעויות. דווקא מי שקשוב, משנה דעתו בהתאם לטרנדים בשוק ורואה קדימה הוא אחד המשפיעים הגדולים ביותר כיום וכל הכבוד לו על כך.

יוסי אמר/ה...

לגבי האייפד, זה באמת שונה כי חשוב לזכור שהאייפד איננו מחשב אלא מכשיר יעודי לביצוע אוסף ישומים. בדיוק כמו שהאייפון איננו מחשב.

שני המכשירים האלה כוללים אומנם רכיבי תוכנה וחומרה של מחשב, אבל הם לא מתכוננים להציע את אותה פוקציונלית וגמישות של מחשב.

ולכן, זה עדיין תואם את מה שנאמר קודם, אפל לא יודעת איך ליצור מחשב טוב בפחות מ-500$. המחשב הזול ביותר שאפל מציעה הוא המק מיני שעולה לפחות 599$ בארה"ב.