יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

מקווה למשש: עכבר קסם

בשנים האחרונות התנזרתי מעכברים של אפל, הרגשתי שהם לא שווים את ההשקעה. עכבר הקסם (Magic Mouse) הוא העכבר הראשון של אפל, בשנים האחרונות, שאני שוקלת לרכוש, למרות שאין לי צורך אמיתי בעכבר (יש לי מקבוק פרו + עכבר בלוטות' של לוג'יטק - שאני נוטה לא להשתמש בו).

המניע העיקרי שלי הוא סקרנות, יש דברים שחייבים לגעת בהם על מנת להבין את הקסם שלהם. לטווח רחוק אני עשויה להרגיש שיש לי חור בהשכלה, רק בגלל העובדה שלא מיששתי את העכבר הקסום.



קישורים נלווים
עמוד עכבר הקסם באתר של אפל.

10 תגובות:

Assaf Alon אמר/ה...

בלוטות' זה שם מלך שאיחד את השבטים הדניים לממלכה אחת במאה העשירית (סתם אנקדוטה) ולכן אסור לעברת bluetooth לשן כחולה. 

רייצ'ל אמר/ה...

ל Assaf Alon:
‫תודה, תיקנתי.‬

מתן מוסרי אמר/ה...

אם הייתי עצמאי והיה לי כסף, גם אני הייתי קונה אותו מתוך סקרנות. אני לא אהסס אפילו להגיד שעכבר הקסם הוא המוצר שהכי סיקרן אותי מכל המוצרים שאפל הוציאה בשלוש השנים האחרונות (כלומר מאז שנכנסתי לעולם התפוח).

קבלי מחמאה על הקומיקס.

Roy אמר/ה...

כשהוא יגיע לארץ אני בטוח יבדוק אותו
אבל כרגע אני מוצא שאין לי ממש צורך להוציא מאות שקלים על עכבר.

חוץ מזה מי ששם לב בחנות של אידיגיטל יש מסך מגע, שעם עט מיוחדת ניתן לעבוד עם פוטושופ.

Unknown אמר/ה...

רגע רגע רגע
לא כל כך מהר...

חיפשתי באתר של אפל, קראתי את כל המפרט שוב ושוב
ולא מצאתי שום אפשרות להפעיל את הExpose בעזרת העכבר...

במייטי-מאוס היו את לחצני הצד המציקים שהיו נלחצים כל הזמן, אך לפחות היה משהו.

העכבר החדש מתעלם מהנושא לחלוטין.
כמו כן, לפי צילומי המסך של התוכנה, לא יהיה ניתן לערוך את "מחוות האצבע" על מנת להפעיל את הExpose.

האם יש דברים בגו?
אם כן, העכבר הזה בלתי שימושי בעליל
(למרות שהוא סופר-מגניב)

מתן מוסרי אמר/ה...

לאור: האופציה הזאת בהחלט תהיה חסרה. אבל אפל הוסיפה לעכבר הקסם פיצ'רים אחרים הרבה יותר חשובים מ-Expose, אז להגיד שהעכבר בלתי שימושי בעליל זו הגזמה ברורה.

Unknown אמר/ה...

איזה פיצ'רים אחרים הרבה יותר חשובים?
גלילה כבר היה, בסך הכל הוסיפו אופציה לעשות קדימה ואחורה בדפדפנים למינהם
(זום היה אפשר לעשות עם עם העכבר הקודם)
(למעשה גם את הקדימה אחורה בדפדפן היה אפשר להגדיר)
ככה שבסופו של חוץ מזה שזה ממש מגניב שיש מסך מגע, לא הוסיפו כלום.

(אגב, בשביל לעשות קליק ימני, תאלץ להרים את האצבע השמאלית, עובדה מציקה במקצת)

מתן מוסרי אמר/ה...

עניין המגע הוא לא רק מגניב, המטרה שלו היא לשדרג את נוחות ושימושיות העכבר. אני בטוח שבעכבר הזה כל הפיצ'רים הנ"ל הרבה יותר נוחים.

אתה יכול לשנות את האפשרות הזאת כך שתוכל לעשות קליק ימני בלי להרים את האצבע השמאלית.

פואנטה: אני לא מבין למה ה-Expose חשוב לך יותר מכל השימושים האחרים של העכבר (ועוד ברמה כזאת שאתה קורא לו בלתי שימושי בעליל).

Unknown אמר/ה...

אוקי, הרשה לי לתקן
בלתי שימושי בעליל בשבילי :)
וכשאני אומר את זה, אני מתכוון שהעכבר הזה יגביל אותי יחסית לעכבר הנוכחי.

לא, אי אפשר לשנות בהגדרות וליצור אפשרות לעשות קליק ימני בלי להרים את אצבע שמאל, כי ברגע שהאצבע השמאלית מונחת על משטח המגע, כל קליק יזוהה כקליק שמאלי (כמו הטראק-פד של המקבוקים החדשים) ולכן אם האצבע השמאלית מונחת על העכבר וברצונך לעשות קליק ימני, תצטרך להרים את אצבע שמאל (ובהנחה שאצבע ימין במקום) להקליק.

הExpose הוא אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר מבחינתי (בין אם במעבר בין חלונות ובין אם להצגת הדסק-טופ).

שוב, שלא תבין, גם אני נדלקתי ממש על העכבר, אבל לאחר מחשבה נוספת, אני חושש שזה יהיה צעד אחורה.

מתן מוסרי אמר/ה...

היית צריך לכתוב זאת מההתחלה :)

לגבי הקליק הימני: http://forum.mac-it.co.il/single_view.php?id=223031&gid=222900

ה-Expose דרך העכבר זה בהחלט משהו מיוחד, אני חייב להסכים. אבל יותר חשוב לי להיות יכול לעשות קליק ימני ושמאלי ולגלול חח.

צעד אחורה זה בטוח לא! אל תשכח שמדובר פה במוצר חדש - אפל בראה את העכבר מחדש, וכמו כל מוצר חדש, גם זה לא ממש מושלם (בשבילך לפחות).

בוא נסגור את הדיון (הדי נחמד אני חייב לציין) לפני שרייצ'ל תשלח אלינו את נמר השלג המסוכן שלה.