יום שלישי, 13 באוקטובר 2009

אסונות: ‫באג בנמרשלג ובית קברות לקפסולות‬

באג בנמרשלג‬
‫אם אפשרתם חשבון אורח (Guest Account) תחת לפרד, ושדרגתם לנמרשלג, יש סיכוי שאתם חשופים לאפשרות שמידע השייך למשתמש שלכם יימחק. הסיכון קיים רק אם תכנסו לחשבון האורח ולאחר מכן תחזרו לחשבון הרגיל שלכם. לפי 9to5mac, אפל מודעת לבעייה ופועלת לתיקונה. פרטים נוספים על הבאג אתם יכולים למצוא ב appleinsider.‬

‫פתרון אפשרי‬
‫תבטלו את חשבון האורח (במידה ואיפשרתם אותו) - הוראות לביטול חשבון אורח אתם יכולים למצוא כאן.‬

‫סיכום
‫- עדיין לא מדובר במגיפה, הבאג לא עקבי + אני מניחה שהשימוש בחשבון אורח הוא לא כזה נפוץ.‬
‫- עוד סיבה שתשכנע אתכם לשמור גיבוי למק שלכם.‬

‫בית קברות לקפסולות זמן‬
‫מסתבר שקפסולות הזמן של אפל (Time Capsule) נוטות למות מהר. אתר חדש, Apple Time Capsule Memorial Register, הוקם מתוך מטרה לתעד / להנציח את קפסולות הזמן המתות. באתר תוכלו למצוא רשימה של קפסולות זמן מנוחות עם פרטים מזהים: מספר סידורי, גודל דיסק, מקום קנייה, תאריך קנייה ותאריך המוות. בשעת הצורך, תוכלו להוסיף את קפסולת הזמן שלכם למאגר. לפי האתר, אורך החיים הממוצע של קפסולת זמן הוא פחות משנה וחצי.‬



מילים קשות
‏‫Time Capsule (קפסולת זמן) = מוצר מבית אפל - הכלאה בין דיסק חיצוני אלחוטי לנתב.‬
Guest Account (חשבון אורח) = חשבון מוגבל שמאפשר לאנשים להשתמש במחשב שלכם בלי לשנות שום דבר במחשב עצמו. שימושי אם יש לכם בית מלון ואתם רוצים לאפשר לאורחים להשתמש במחשב או אתם רוצים לתת לחברים / ילדים להשתמש במק שלכם.

4 תגובות:

אוהד אמר/ה...

אפשר בבקשה להסביר יותר על קפסולת זמן?
אין לי מושג מה זה ולכן אני מבין כל כך על מה מדובר.

תודה
ניר

רייצ'ל אמר/ה...

לאוהד:
קפסולת זמן הוא מוצר של אפל שמשלב בין נתב אלחוטי להארד דיסק חיצוני, הוא משמש לגיבוי המחשב בצורה אלחוטית ולגלישה באינטרנט. בנוסף יש לו יציאת usb שמאפשרת חיבור ושיתוף של מדפסת, דיסק נוסף או כל מוצר usb אחר. עוד פרטים אתה יכול למצוא באתר של אפל:
‏http://www.apple.com/timecapsule/

samuel_j אמר/ה...

רייצ'ל
האם לאחר הקלקול חס וחלילה ניתן להחליף את הדיסק בחדש ולהציל (חלק..) מההשקעה?

רייצ'ל אמר/ה...

ל samuel:
אין לי תשובה מוסמכת, אני מניחה שאפשר. באתר הזיכרון של קפסולות הזמן יש לינקים לדיונים בפורומים, יכול להיות שתוכל למצוא שם תשובות יותר ברורות. (לינק לאתר יש בתוך הפוסט).