יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

האירוע של אפל: שווה ומעצבן

אפל ערכה את אירוע המוסיקה השנתי שלה אתמול. הדבר הכי חשוב באירוע, לדעתי, הוא עצם העובדה שהוא הועבר בשידור חי באתר של אפל. אמנם, היו פה ושם נתקים בזרימה, אבל הם היו קצרים ולא פגמו בהנאה.



מעצבן 1
אפל טי וי (Apple TV) זכה להשתדרג, פרטים אתם יכולים למצוא בעמוד המוצר (כאן). אפל טי וי הוא מוצר שלא שווה הרבה בלי האפשרות להשכיר סרטים ותוכניות טלויזיה. אם אנחנו רוצים להשתמש במוצר, בתור ישראלים, אנחנו צריכים לתחמן: להרשם לחנות האמריקאית, לתת כתובת פיקטיבית, ולקנות כרטיסי מתנה (מסוחרים מפוקפקים באיביי וכו'), וגם אז לא נקבל את הסרטים והסדרות עם תרגום. בנוסף, יש סיכוי שהגרסה החדשה של אפל טי וי בכלל לא תמכר כאן באופן רשמי. אני יודעת שיש אנשים שיכולים להסתדר עם כל המכשולים, רובנו מעדיפים לקבל שרות עד הסוף. אולי הגיע הזמן לחנות אייטיונס ישראלית.



מעצבן 2
באירוע הוכרזה גרסה חדשה לאייטיונס (10). מעבר לשינויים בעיצוב (+אייקון חדש), בגרסה החדשה של אייטיונס משולבת רשת חברתית, בעלת אופי מוסיקלי, בשם Ping, בה יכולים אנשים לעקוב אחד אחרי השני, או אחרי האמנים האהובים עליהם. אייטיונס 10 זמינה להורדה בישראל, אבל הרשת החברתית עדיין לא זמינה אצלי, ומסתמן (מבדיקה קצרה בטוויטר) שאינה זמינה לבעלי חשבון ישראלי באופן כללי (נכון לזמן כתיבת שורות אלו). אני לא יודעת אם זה קשור לעובדה שאין חנות אייטיונס ישראלית, או סתם עניין טכני זמני, שיפתר מהר. את איייטיונס אתם יכולים להוריד מכאן.

קישורים נלווים
כלכליסט סיכם את האירוע (כאן).

תגובה 1:

Yuval H אמר/ה...

באמת מעצבן אבל לא חדש בכלל:
הישראלים תמיד נשארים מאחור בגלל ענייני זכויות שנקנו על ידי גופי המדיה. בגלל זה אנחנו לא יכולים לקנות באמזון, לעשות מנוי בנטפליקס, לקנות בחנות של הפלייסטיישן 3, לראות סרטים בhulu ועוד ועוד ועוד.

כבר הרבה זמן אני חושב שצריך להקים צעקה - גם לנו מגיע!