יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

בודקת: הקפאת תוכנות עם App Tamer

App Tamer היא תוכנת מק המאפשרת לכם להשהות / להקפיא תוכנות שפתוחות ברקע. אמנם רוב התוכנות במק שלכם יודעות לנהל את צריכת המעבד שלהן בצורה טובה, אבל ישנן תוכנות שלא תזיק להן קצת עזרה מבחוץ (לדוגמא: דפדפנים עם הרבה טאבים פתוחים + פלאש).



בעזרת App Tamer ניתן לקבוע שתוכנות מסוימות יוקפאו (AutoStop), אחרי זמן קצוב של חוסר פעילות (ניתן לקבוע את הזמן המדויק בהעדפות התוכנה) - ישנה אפשרות לקבוע שההקפאה תתרחש רק כשהמק עובד על סוללה, או תמיד. כמו כן ניתן לקבוע זמן להתעוררות מההקפאה (ברירת המחדל היא 5 דקות). אתם יכולים לעקוב אחרי צריכת המעבד, של התוכנות הפתוחות כרגע, דרך אייקון התוכנה בבר העליון בפיינדר, ובחלון התוכנה. חשוב לציין, התוכנה חכמה מספיק בשביל לא להקפיא תוכנה שנמצאת באמצע תהליך חשוב (לדוגמא: הורדה או סנכרון). עוד פיצ'ר מענין בתוכנה הוא Gaming Mode. בעזרת Gaming Mode ניתן להקפיא את כל התוכנות, חוץ מהתוכנה הפעילה כרגע. הפיצ'ר מיועד בעיקר למשחקים (כמו שמרמז השם).

שימושיות אפשרית
- חסכון בסוללה.
- טמפרטורה יותר נמוכה (כתוצאה מפעילות מעבד נמוכה יותר).
- שמירת משאבים לתוכנות נזקקות.

מחיר ותאימות: $14.95, 10.5 ומעלה.
*ניתן להשתמש בתוכנה במשך 15 יום ללא תשלום.

גרסא שנבדקה: 1.0, נבדק על 10.6.4.

פרטים נוספים על התוכנה אתם יכולים למצוא בתפריט העזרה של App Tamer, ובאתר התוכנה (כאן). את התוכנה ניתן להוריד מאתר התוכנה, וגם מ MacUpdate (כאן).

סיכום
בדקתי את התוכנה במשך שלושה ימים על מקבוק פרו i5 (כמעט בן ארבעה חודשים). התוכנה יציבה ולא מטרידה את המערכת, אבל לא ממש הבחנתי בחיסכון משמעותי במשאבים. אני מניחה שהתועלת של התוכנה תלויה בתוכנות הנמצאות בשימוש, בצורת השימוש, ובגיל המק. בכל מקרה, כדאי לכם לבדוק.

אין תגובות: