יום שני, 22 במרץ 2010

חווית משתמשת: מקבוק פרו בלי סוללה

לפני שבועות אחדים, החלטתי להוציא את הסוללה מהמקבוק פרו שלי (מקאינטל, דור ראשון - כמעט בן 4).


צילום: המקבוק פרו שלי אחרי הניתוח.

קיצור תולדות הסוללות שלי
המקבוק פרו שלי מעולם לא אהב את הסוללות שלו. הסוללה הראשונה שלו התחילה לעשות צרות אחרי כמה חודשים - היא הוחלפה (בחינם + סחבת של כמה חודשים) במסגרת תוכנית החלפת הסוללות של אפל (בארץ, עוד בתקופה של ידע). גם הסוללה השנייה התחילה להתנהג בצורה לא צפויה אחרי פחות משנה, גם היא הוחלפה בחינם ע"י אפל (בארץ, ע"י איידיגיטל). כמו שאפשר לנחש, גם הסוללה השלישית התחילה לפשל (אחרי פחות משנה) - הפעם הזאת החלטתי לוותר, הוצאתי את הסוללה מהמקבוק פרו.

למה החלטתי להוציא את הסוללה
הייתה לי תחושה שהסוללה מחממת את המחשב.

מה יצא לי מזה
המחשב קריר ונעים יותר (על סמך נסיון של כמה שבועות).

חשוב לציין
- לפי אפל (דף תמיכה בנושא), הוצאת הסוללה גורמת לירידה בביצועי המעבד של המחשב. (בקיצור, אפל לא ממליצה).
- הדגמים הנוכחיים של סדרת המקבוק פרו משתמשים בסוללה שלא ניתנת להחלפה/הוצאה ע"י המשתמש (בדורות הקודמים הסוללה הייתה נשלפת).

5 תגובות:

Ziv Kitaro אמר/ה...

איך את נמנעת מניתוק של הכבל? השטות המגנטית אמנם יעילה מאוד בהגנה על המחשב מנפילה בעקבות משיכה של הכבל, אבל בלי סוללה בתוכו המחשב מתנתק.

רייצ'ל אמר/ה...

לזיו:
את הסוללה הוצאתי כשהמחשב היה מנותק מהחשמל, לאחר מכן חיברתי לחשמל. למקבוק פרו שלי אין שום בעייה לעבוד בלי סוללה (שום דבר לא מתנתק). אולי אתה מתייחס למקבוקים מדורות אחרים (שלי דור ראשון).

ביחס לצילום
הוא צולם היום, כשהמקבוק מחובר לחשמל, בזמן שינה.

Elad Gariany אמר/ה...

ריצ'ל, זיו דיבר על ה-Power chord שמתחבר במגנת ומתנתק בקלות על מנת להגן על המחשב מלהימשך ע"י כבל החשמל.

רייצ'ל אמר/ה...

לאלעד:
הבנתי שהוא מדבר על הכבל המגנטי, אבל כנראה שלא הבנתי בדיוק למה הוא התכוון. נראה לי שעכשיו הבנתי :)

בכל מקרה, המחשב נמצא במקום קבוע והכבל מונח בצורה כזאת שהסיכוי לניתוק הוא אפסי.

Unknown אמר/ה...

לי יש בעיה מטרידה, העכבר והמקלדת שלי הפסיקו לעבוד כשהסוללה מחוברת למחשב, אני כמובן רק מניחה את זה מתוך הרבה ניסוי וטעיה...

האם מישהו שמע על דבר כזה ואם אבל עוזרים כלכלית כאשר האחריות פגה (למרות שהמחשב עוד לא חגג יומולדת שנתיים..)