יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

מתנות מאריכות חיים למחשב

אם אתם רוצים להאריך את חיי המחשב הנייד שלכם, כדאי שתתחילו לדאוג לבריאותו. אספתי כמה מוצרים בסיסיים שאני מאמינה ביכולתם להאריך חיים:

מגן ברקים/מתח
מגן ברקים/מתח זה הדבר הראשון שכדאי לקנות למחשב נייד (או נייח). החשמל בארץ לא תמיד יציב (במיוחד בחורף ובתקופות של חילופי עונות). מגן ברקים/מתח מנתק את החשמל (למכשירים שמחוברים אליו) כשהוא מרגיש שיש עליות/ירידות מסוכנות במתח החשמל. חשוב לזכור, כשאתם קונים מגן ברקים/מתח כדאי להקפיד שיהיה לו תו תקן - אל תתקמצנו.

משטח קירור
אחד הדברים הראשונים שמתקלקלים בניידים (במיוחד של אפל) הוא המאוורר/מאווררים. אפשר למנוע שחיקת מאווררים, בין היתר, ע"י שימוש במשטח קירור. אין צורך להשתמש במשטח קירור כל היום, אפשר להדליק רק כשעושים פעילות שמחממת את המחשב. לטווח רחוק, אני מאמינה שזה מאריך חיים.

מפצל usb
מחשבים ניידים (במיוחד ככל שהם מתבגרים) נוטים להיות רגישים יותר בכל מה שקשור לחשמל. אם אתם משתמשים במוצרים שיונקים חשמל מהמחשב, מפצל usb (עם ספק כוח) יכול להועיל.



סיכום
מחשבים חדשים סופגים הכל, אבל לא כדאי להיות שאננים - תדאגו לבריאות המחשב שלכם מהיום שהוא נולד, אל תחכו שהוא יזדקן. מצד שני, בריאות של מחשב זה לפעמים עניין של מזל.

8 תגובות:

Moran Monovich אמר/ה...

רייצ'ל את יכולה להמליץ על מפצלUSB טוב עם ספק כוח ,כל מה שקניתי בינתיים לא מגיע עם ספק או פשוט לא עובד.
תודה

רייצ'ל אמר/ה...

ל moris
אני משתמשת ב kensington עם 7 יציאות usb (הוא מופיע בתמונה). אני מאד מאושרת ממנו. אפשר לקנות אותו בארץ בבאג, ואולי בעוד חנויות.

יש אנשים שממליצים על מפצלים של Griffin.

Moran Monovich אמר/ה...

תודה ,הוא מגיע עם ספק מתח?

רייצ'ל אמר/ה...

kensington מגיע עם ספק כוח.

Moran Monovich אמר/ה...

אחלה תודה רבה ויום טוב!

samuel_j אמר/ה...

רייצ'ל שאלה:
האם היית מחברת את מגן הברקים לפני ה-ups?
או לפני שקע ראשי שמחובר לכל מיני מכשירים?

רייצ'ל אמר/ה...

ל samuel_j‬
‫אין לי תשובה חד משמעית, כדאי שתתיעץ עם חשמלאי - יכול להיות שזה תלוי בסוג של המגן ברקים. ‬

הסידור שלי:
‫לי יש מגן ברקים/מתח עם שלושה שקעים - את המגן ברקים חיברתי לשקע בקיר, ואני מחברת אליו מכשירים ישירות (אין לי צורך ביותר משלושה שקעים).‬

‫- אין לי ups.
 ‬

Elad Gariany אמר/ה...

המתח בארץ במצב מצויין. הבעיה היא שלפעמים חשמלאים לא עושים עבודה כמו שצריך או שלפעמים מוצרים חשמליים משפיעים על המתח יתר על המידה (תנסו להעביר כבל רשת מאחורי מיקרוגל או השפעות של מנורות פלורסנט על כל מיני מוצרים לדוגמא).

אני לא מאמין שכל מחשב צריך מגן ברקים ובפרט לפטופים. אם יש לכם לפטופ תדאגו שלא יהיה מחובר לחשמל בזמן סופת ברקים ואם יש לכם דסקטופ, הסיכוי שיפגע שואף ל-אפס (וגם אם נפגע שלא פגיעה ישירה הסיכוי שישרף לכם הספק גם לא גבוה במיוחד).

לי באופן אישי יש גם מגן ברקים וגם UPS אבל זה בגלל שיש לי ציוד שלא שווה לסכן שמחובר לחשמל.