יום חמישי, 5 בנובמבר 2009

‫השוואת משתמשת: ספארי מול פיירפוקס‬

מאז ההשקה של פיירפוקס 3 (יוני 2008), נטיתי להשתמש בפיירפוקס יותר מאשר בספארי. בשבועות האחרונים דברים מתחילים להשתנות - מסתמן שיוויון, עם יתרון קל לספארי.

לא פשוט להשוות בין שני דפדפנים, אבל אני מנסה בכל זאת:

תאימות
במציאות הישראלית, פיירפוקס מספק יותר תאימות. אם לא הייתי צריכה לגלוש באתרים ישראלים, הייתי אומרת ששני הדפדפנים תואמים באותה מידה.

מהירות
ספארי עולה יותר מהר, גם הגלישה עצמה קצת יותר מהירה.

איכות גלישה
לדעתי, ‫איכות הגלישה מורכבת ממהירות ותאימות, לכן במקרה הזה אני מכריזה על תיקו.‬

תוספים
לפיירפוקס יש יותר תוספים, זאת עובדה. אם קצת מתאמצים אפשר למצוא פתרונות, לספארי ודפדפנים אחרים, בדמותם של בוקמרקלטים. כמעט לכל תוסף יש בוקמרקלט שיכול להחליף אותו (פחות או יותר) - מטעמי תאימות וחיסכון באנרגיה, אני מעדיפה בוקמרקלטים (במידת האפשר) גם כשאני משתמשת בפיירפוקס.

שורת הכתובת
- שורת הכתובת בפיירפוקס (awesome bar) מנחשת אותי כמעט תמיד.
- את ההגיון של שורת הכתובת בספארי צריך ללמוד.

אנרגיה
בשימוש רצוף, גם פיירפוקס וגם ספארי זוללים אנרגיה (מעבד + זכרון) - בנושא הזה אני מכריזה על תיקו.

סיכום
אני מכריזה על תיקו.

נבדק על 10.6.1, פיירפוקס 3.5, ספארי 4.

קישורים נלווים
תוספים לספארי אתם יכולים למצא ב PimpMySafari
תוספים לפיירפוקס אתם יכולים למצוא באתר התוספים של פיירפוקס.

3 תגובות:

מתן מוסרי אמר/ה...

מסכים עם התיקו, אף על פי שהעצבים שלי נוטים להצביע על פיירפוקס כאשם.

Roy אמר/ה...

נראה לי שבזלילת זיכרון פייר פוקס רעב יותר.
חוץ מזה עוד פרט שבסנו לפרד, הספארי מגיע בגרסת 64 ביט.

Unknown אמר/ה...

אני התחלתי להשתמש בגרסאת האלפה של כרומיום (גוגל כרום למק) והיא מהירה וקלה משניהם. תנסי!!!!