יום שלישי, 29 בספטמבר 2009

מחאה: מדיניות התיקונים של איידיגיטל

בחודשים האחרונים איידיגיטל (הנציגה הרשמית של מוצרי Apple בישראל) נוקטת במדיניות של טיפול איטי במיוחד בלקוחות שלא רכשו את המק שלהם (או מוצר אפל אחר) אצלה (או אצל המשווקים המורשים שלה). איידיגיטל נותנת לעצמה 21 יום מינימום על מנת לקבל אישור מאפל על תיקון של מוצר שנמצא באחריות.

מתוך תנאי האחריות של איידיגיטל:

נלקח מהעמוד הזה, באתר של איידיגיטל

אם תחפשו את המילה איידיגיטל בפורומים למק, תגלו לא מעט סיפורים מטרידים העוסקים בנושא. לקוח לא מרוצה החליט למחות נגד התופעה והקים אתר מחאה בשם אוי - דיגיטל ואפילו פתח עצומה (עד לרגע כתיבת הפוסט חתמו 65 אנשים).

ניתוח

מחירי המק בישראל גבוהים, יחסית למקומות אחרים בעולם. העובדה הזאת מובילה הרבה אנשים לייבא את המק שלהם בעצמם. כנראה שאיידיגיטל מודאגת ממימדי התופעה וזאת הדרך, הבעייתית, שלה להלחם. זכותה של איידיגיטל להעדיף את הלקוחות שלה על פני לקוחות שקנו במקום אחר, אבל צריך להציב גבולות - מינימום 21 יום זה מוגזם. אם איידיגיטל רוצה למכור יותר מקים בישראל היא יכולה לנקוט בצעדים קצת יותר הגיוניים:
- להוריד מחירים ולהפוך את הייבוא האישי ללא משתלם.
- במקום הורדת מחירים, לתת שלוש שנים אחריות לכל מי שקונה ממנה, כמו שהיא נותנת לסטודנטים (שנה אחת בינלאומית, שנתיים אחריות מקומית).

2 תגובות:

Orenhy אמר/ה...

5000 חתימות זה רף מאוד גבוה.
בהחלטה בין אם לקנות בארץ או בחול הכרעתי בארץ בגלל האחריות המורחבת בארץ והזמן טיפול, שיצא לי לממש פעם אחת וגם הוא לא היה מוצלח במיוחד - לא טרחו להתקשר להגיד שאפשר לאסוף וישב אצלהם כמה ימים, והוא היה מלוכלך מג'לי של עוגיה.
בכל אופן זה ברור שאיידיגיטל נותנים שירות עויין לרוכשים מחו"ל, שאני לא מבין איך הוא עוזר להם לבסס אותם כקונים עתידיים בארץ.
אני כרגע מאוד בספק אם אמשיך לקנות מהם בעתיד לנוכח הדרך בה הם מתייחסים ללקוחות, אבל אולי ככה עדיף, זה יגרום ליצירת שירות מתחרה ונראה את איידיגיטל מזיעים קצת במגרש שלהם.

אנונימי אמר/ה...

לי לעומת זאת תיקנו תוך שבועיים,אפילו יום,יומיים פחות מזה.
זה לא סיפורים, זו האמת.
מי שמכיר ומבין ויודע את החוקים שעומדים מאחוריי אפל העולמית, רק אז יבין שזוהי לא אשמתה של הנציגה הישראלית, איידיגיטל.
יש חוקים ברורים ואף נוקשים שמגיעים מלמעלה ואינם קשורים להחלטותיה של הנציגה הישראלית.
וחשוב להבין כי איידיגיטל היא רק פרימיום ריסיילר, ולא אפל ישראל.
לדברים הללו יש משמעויות שברור שקשה להבין ללקוח שצריך את המחשב וצריך להפרד ממנו ולחכות לאישור תיקון.
אבל להכל יש סיבה, כמו שלכל חברה אחרת יש סיבה לעיכוב ואישורי תיקונים.
ואם תלכו למשל למעבדה של דל או HP ישראל,תבינו ששם אין עיכוב לאישור תיקון אבל גם אין מומחיות או מקצועיות אמיתית, לא חושבת שדל או HP משקיעות בלימוד הטכנאים שלהם כמו שאפל או איידיגיטל משקיעות.
אני אומרת את זה, כי הייתי כלקוחה בכל המעבדות הללו.

שיהיה אחלה יום לכולם.