יום שבת, 19 בספטמבר 2009

חווית משתמשת: אייטיונס 9

היציאה של אייטיונס 9 תפסה אותי, אחרי התקנה נקיה של נמרשלג, עם ספרי‪ת‬ מוסיקה ריקה לחלוטין. החלטתי לנצל את ההזדמנות על מנת לבנות את ספרית המוסיקה שלי מאפס.

בניית ספריה חדשה
אחד הפיצ'רים החדשים באייטיונס 9 הוא העברה אוטומטית של קבצים לספריה דרך תיקיית Automatically Add to iTunes (ממוקמת בתוך תיקיית המוסיקה של אייטיונס). כל קובץ שנכנס לתיקייה הנ"ל מועבר לתיקייה המתאימה ונוסף לספריה הראשית של אייטיונס - קבצים שאייטיונס לא מזהה נשארים בתיקייה.

על מנת לפשט את תהליך העברת הקבצים, יצרתי כינוי, לתיקיית Automatically Add to iTunes, ושמתי אותו על הדסקטופ - בהדרגה התחלתי להעביר קבצים מדיסק חיצוני. בנוסף, בעזרת אפשרות השיתוף ברשת הפנימית, העברתי שירים מהמק הקודם שלי (מתקרב לגיל 10).

הקשבה
מכיון שרוב ההקשבה שלי למוסיקה נעשית ברקע, החלון המלא של אייטיונס לא מועיל לי - מצאתי לי סידור מתאים (אני סוחבת את הסידור הזה עוד מהגרסה הקודמת של אייטיונס):



מזעור החלון של אייטיונס
‏Command Shift M ממזער או מחזיר את החלון לגודלו הטבעי.
אפשרות נוספת:
לחיצה על כפתור הפלוס (הירוק) בחלון התוכנה, תוך כדי החזקת מקש Alt, תמזער את החלון. לחיצה על כפתור הפלוס תחזיר את החלון לגודלו המלא. [עדכון - 23 בספטמבר: החל מגרסה 9‪.‬0‪.‬1 אין צורך ללחוץ על מקש ה Alt - לחיצה על כפתור הפלוס תמזער / תחזיר את התוכנה לגודלה הטבעי (לחיצה על Alt וכפתור הפלוס תגדיל את החלון למקסימום)]

עטיפות על הדסקטופ עם Bowtie
Bowtie היא תוכנה המציגה עטיפות אלבומים של שירים בזמן שהם מתנגנים באייטיונס (בהנחה שיש עטיפת אלבום בתגיות של הקובץ). על מנת להתחיל להשתמש בתוכנה אתם צריכים להוריד ולהתקין ערכות נושא (תוכלו למצוא באתר התוכנה - מתחת ללינק להורדת התוכנה). עוד 10 ערכות נושא נבחרות אתם יכולים למצוא ב smokingapples.

- התקנת ערכת נושא ל Bowtie
תמקמו את ערכות הנושא בתיקייה של התוכנה ותקליקו הקלקה כפולה על ערכת הנושא אותה אתם מעוניינים להתקין.

מחיר ותאימות: חינמית, 10.5 ומעלה

מילים על הדסקטופ עם DesktopLyrics
DesktopLyrics היא תוכנה שמציגה את המילים, של השיר שמתנגן כרגע באייטיונס, על הדסקטופ (בהנחה שיש מילים בתגיות של הקובץ).

מחיר ותאימות: חינמית, 10.5 ומעלה (יש גם גרסאות ישנות לטייגר ופנתר).

מציאת מילים ועטיפות
GimmeSomeTune היא תוכנה שיודעת, בין היתר, למצוא מילים ועטיפות לשירים שמתנגנים באייטיונס.
מחיר ותאימות: חינמית, לפרד ומעלה.

אם יש לכם חשבון באייטיונס אתם יכולים למצוא את העטיפות דרך החנות של אייטיונס:
‏Advanced‪-‬Get Album Artwork

‏TunesTEXT הוא ווידג'ט שיודע למצוא מילים לשירים שמתנגנים ברקע.
את הווידג'ט אתם יכולים להוריד מ macupdate או באתר התוכנה.
מחיר ותאימות: חינמי, טייגר ומעלה.

סיכום
‏Genius Mixes זה כיף.
- נבדק על 10‪.‬6‪.‬1

קישורים נלווים
ווינט: iTunes 9 - הטובה מסוגה
Maclife סוקר את ההיסטוריה של אייטיונס‪.‬
theappleblog סוקר את ההבדלים בין אייטיונס 9 לאייטיונס 8 מבחינת ממשק משתמש.

4 תגובות:

מתן מוסרי אמר/ה...

פוסט שימושי מאוד.
אני אישית ממליץ בחום על tunestext ו-coversutra.

פלוני אלמוני אמר/ה...

בהחלט פוסט שימושי!
לחלוטין אבדוק את bowtie על הגלגול החדש של המק הקרב...

ואנצל את ההזדמנות הזאת כדי להביע הערכה ולפרגן על ההשקעה התכופה בבלוג ובתכנים האין-קציים :-)

+ הידעתם: האפשרות לקבוע פינות חמות במערכת תחת אקספוזה יודעת גם להבחין בליווי קיצור מקש (ע"מ לא להפעיל את שומר המסך בטעות לדוגמה). יש להגיע לאותו חלון ובאפשרויות בחירה ללחוץ על המקש הנלווה (שיפט לדוגמא) ואז לבחור את התצורה החדשה.
קרדיט לאפל...

c_on אמר/ה...

חן חן על הסקירה!

שאלה קטנטנה, האם יש איזו דרך לראות מה ה Genius מזהה או לא? (פרט ללחיצה על כל שיר על הכפתור שלו...)

ובכלל האם הוא יכול לשלב גם שירים בעברית?

רייצ'ל אמר/ה...

ל c_on:‬
‫1. אני לא ‬מכירה דרך אחרת.
2. בספריה הקודמת שלי Genius שילב שירים עבריים ברשימות שהוא הציע לי, בספרייה הנוכחית זה עדיין לא קרה. אני מתכוונת לחקור את הנושא, אם יהיו לי מסקנות ברורות אני אפרסם פוסט בנושא.