יום שבת, 12 בספטמבר 2009

‫חווית משתמשת: התקנה נקיה של נמרשלג‬

בשעה טובה השתדרגתי לנמרשלג, הפעם הלכתי על התקנה נקיה.‬

‫מה זאת התקנה נקיה ‬
‫התקנת מערכת הפעלה על דיסק ריק (בלי מערכת קודמת מותקנת).‬

‫למה בחרתי לעשות התקנה נקיה‬
‫- המחשב שלי כמעט בן 3 וחצי - עבר שתי מערכות הפעלה ומעולם לא פורמט מחדש (מאז שנקנה).‬
‫- העדכונים האחרונים של לפרד קצת ביגגו לי את המחשב - לא רציתי להוריש באגים לנמרשלג.‬
‫- כיף להתחיל מחדש - לבחור איזה תוכנות להתקין ואיזה לא. ‬

‫הכנות לפני התקנה נקיה‬
‫1.הכנתי רשימת תוכנות ובדקתי תאימות (פוסט קודם בנושא).‬
‫2.גיביתי את המחשב עם Carbon Copy Cloner - מדובר בגיבוי שניתן לעלות ממנו את המחשב ולשחזר (יכול להועיל במקרה של תקלה). גם אם אתם משתמשים בטיים משין כדאי שיהיה לכם גיבוי נוסף.‬
‫3.בנוסף, אספתי את כל הסיסמאות של התוכנות שאני משתמשת בהן וגיביתי אותן במקום נגיש.‬

‫איך עושים התקנה נקיה‬
‫1.תכניסו את הדיסק של נמרשלג למחשב ותפתחו את קובץ ההתקנה של נמרשלג.‬
‫2.בחלון ההתקנה תלחצו על כפתור Utilitie, בחלון שיופיע לאחר מכן תלחצו Restart (זה יגרום למחשב שלכם לעלות מדיסק ההתקנה של נמרשלג).‬



3.כשיופיע חלון ההתקנה, תבחרו ב Disk Utility מתפריט Utilities ותמחקו את המחיצה (דיסק) שבה היתה מותקנת המערכת הקודמת, בגמר הפירמוט / מחיקה תסגרו את התוכנה (חלון ההתקנה של נמרשלג אמור להופיע מיד לאחר מכן).
4.בחלון ההתקנה תלחצו על Continue ותמשיכו בתהליך ההתקנה - ההתקנה אמורה לקחת 30 דקות, אצלי לקחה 40.
5.בסיום ההתקנה תתבקשו לעשות ריסטרט, אחרי הריסטרט תראו סרט תדמית של נמרשלג ולאחר מכן תוכלו לייבא את הקבצים והעדפות שלכם מטיים משין / גיבוי אחר / מק אחר.

סרט המתעד התקנה נקיה, אפשרויות התאמה אישית (Customize) ומשיכת מידע מטיים משין, אתם יכולים לראות כאן (כדאי לכם לראות, יעשה לכם סדר בדברים).

התרשמות ראשונית אחרי התקנה
- בדיקת הרשאות יותר מהירה.
- ריסטרט יותר מהיר.
- כל הפעילות בפיינדר יותר מהירה - פתיחת חלונות ותוכנות.
- הטמפרטורה ירדה - פחות מאווררים.
- התעוררות מהירה משינה.

באגים
עד עכשיו מצאתי באג אחד:
ההעדפות המערכת לא תמיד נפתחות, התוכנה נתקעת בלופ של קפיצות - הפיתרון שמצאתי: סגירה של התוכנה בכוח (Command Alt Esc) ופתיחתה מחדש. הבאג מופיע בערך פעם ביום.

הערות
- אני העדפתי לא לייבא את המשתמש שלי מגיבוי, רציתי להתחיל הכל מחדש.
- אם המחשב שלכם חדש ולא סובל משום בעייה אין צורך בהתקנה נקיה - פשוט תפתחו את קובץ ההתקנה של נמרשלג ותלחצו על כפתור Continue.
- התקנתי את המערכת על מקבוק פרו דור ראשון - מעבד 1‪.‬83 עם 2 ג'יגה זיכרון.

10 תגובות:

Roy אמר/ה...

מזל טוב... :)

מתן מוסרי אמר/ה...

התחדשי :)
ויש לי שאלה: התקנה נקייה זה בעצם פירמוט?

רייצ'ל אמר/ה...

ל drunk piano man:

תודה.

‫התקנה נקיה = פירמוט + התקנה של המערכת מחדש.‬
‫בעולם המק, פירמוט = מחיקה.‬

‫במערכות קודמות לנמרשלג הייתה אפשרות לעשות Erase and Install (מחיקה והתקנה)‬. בנמרשלג האפשרות לא קיימת בתוך האינסטולר אבל אפשר בדרך שתיארתי כאן.

ל Roy1910:
תודה.

Elad Gariany אמר/ה...

תתחדשי, מזל טוב...
אז אני מבין שיש עותקים שאפשר לרכוש באי דיגיטאל?

רייצ'ל אמר/ה...

ל Elad Gariany:
תודה.

אני לא מתחייבת לגבי המלאי של איידיגיטל - הזמנתי דרך החנות המקוונת שלהם וזה הגיע עם שליח, לקח 9 ימים.

photobetz אמר/ה...

שלום. יש לי מקבוק פרו מאותה סידרה ועסיתי התקנת שידרוג. (יש לי הרבה עבודה ומעט זמן)
האם ניסית התקנה אחרת?
האם יש הבדל במצב הבטריה וכמה זמן היא מחזיקה.
יש לי בעיה שלהפתעתי יש עוד להרבה אחרים עם הבטריה אחרי השידרוג, מופיע לי הסימן המשולש והכיתובservice batery .
האם שמת לב לשינוי?
קראתי (בפורום של בועז) שקוקוסבטרי מראה ערכים לא נכונים אחרי השידרוג. אצלי הוא מראה 45% בריאות וגם הבטריה נגמרת בחצי זמן.
אולי התקנה נקיה יכולה לעזור?

תודה בצ

רייצ'ל אמר/ה...

לבצ:‬
‫הסוללה שלי הייתה בסוף דרכה לפני ההתקנה - ההתקנה לא שינתה כלום מבחינת הסוללה, היא עדיין בסוף דרכה.‬

‫אין לי מושג אם התקנה נקיה יכולה להועיל לך.‬

Unknown אמר/ה...

אבויי!
בעזרת הפוסט הנהדר עשיתי התקנה נקיה, כי כבר היה צריך פירמוט
אבל עכשיו גילית שלא הותקנו התוכנות של ilife
למרות שאחרי שסתם עשיתי שידרוג הן נשארו על המקבוק.

מה עושים מכאן?

רייצ'ל אמר/ה...

ל michal
חבילת iLife מגיעה רק עם מערכת הפעלה המסופקת עם מחשבים חדשים, או בחבילה נפרדת הניתנת לרכישה מאפל. אם יש לך את הדיסקים המקוריים שקיבלת עם המק שלך, את יכולה להתקין את חבילת iLife משם.‬ הסברים את יכולה למצוא כאן:
‏http://support.apple.com/kb/HT3415

Unknown אמר/ה...

רוב תודות!