יום חמישי, 24 בספטמבר 2009

‫טיפ: יש הרשאות שלא חייבים לתקן‬

אם אתם חווים בעיה כולשהי בתפקוד המערכת (Mac Os x), הנטייה הטבעית היא לבדוק / לתקן הרשאות.‬

‫אם אתם מקיסטים ותיקים, סביר להניח שנתקלתם בהרשאות שלא הצלחתם לתקן. ברוב המקרים יש סיכוי שמדובר בהרשאות חסרות חשיבות לתפקוד המערכת. מסתבר שאפל מודעת לבעיה, בין דפי התמיכה של אפל אפשר למצוא דף שמרכז את רשימת ההרשאות שאתם יכולים להתעלם מהן. העמוד מתייחס ללפרד (10.5), אבל, סביר להניח שחלק מההרשאות הבעיתיות מצאו את דרכן גם לנמרשלג (שווה לבדוק). ‬

‫תזכורת: איך מתקנים הרשאות‬
‫1.תפתחו את תוכנת Disk Utility‬, תבחרו את הדיסק / מחיצה עליו מותקנת המערכת ותלחצו על ‫Verify Disk Permissions תחת לשונית First Aid. ‬



‫2.בסוף התהליך, אם התוכנה מזהה בעיית הרשאות, תלחצו על כפתור Repair Disk Permissions ותקוו לטוב.‬
‫3.אם תיקון ההרשאות לא מצליח, כדאי להעתיק את ההרשאה הסוררת ולחפש באתר של אפל או בגוגל - תמיד יש סיכוי שמישהו נתקל באותה בעייה לפניכם ואולי אפילו מצא פתרון. ‬

‫סיכום‬
‫אם אין לכם בעיה בתפקוד המערכת, כנראה שאתם יכולים להתעלם מהרשאות סוררות ולהמשיך הלאה.‬

‫קישורים נלווים‬
‫עוד על תיקון הרשאות אתם יכולים לקרוא כאן (דפי התמיכה של אפל).‬

4 תגובות:

יהודה אמר/ה...

ממליץ לקרוא בהקשר הזה את המאמר של גרובר:
Seriously, ‘Repair Permissions’ Is Voodoo

אנונימי אמר/ה...

רייצ'ל שלום,
אני קוראת אדוקה של הבלוג שלך ואני חושבת שהוא מלקט מידע פשוט מעולה. אני רואה שיש לך ידע נרחב בתחום ולכן אני מקווה שזה המקום לשאול בו את השאלה שלי. לא מזמן (לפני כ-3 ימים) התקנתי את ה-snow leopard על המקבוק הלבן שלי. תחילה מאוד התלהבתי מהפיצ'רים הנחמדים החדשים, אך עם הזמן התגלו לי כמה בעיות.

1) כתפורי הf7-9 לא מתפקדים מסיבה כלשהי, מאוד התרגלתי להעביר איתם שירים וכרגע זה לא עובד.

2) עוד דבר שהתגלה לי הוא שכל מיני קטעי וידאו שהיו לי לפני המערכת החדשה אפשר לראות כאיקוניים קטנים ולעשות preview שלהם כאייקון, כל שאר הדברים מאז התקנת המערכת מופיעים לי כסמל של הקוויקטיים החדש. מדוע זה?

3) כפתור ה-ejact לא עובד.

האם את יודעת איך אני יכולה לפתור את הבעיות הללו?
תודה רבה.

רייצ'ל אמר/ה...

נסיון לתת תשובות:‬
‫1.תנסי ללחוץ fn ביחד עם מקשי ה f ‬
‫2.אם הבנתי נכון את הבעיה, אולי הקבצים לא משוייכים לתוכנה הנכונה: ‬
‫תבחרי קובץ ותלחצי על Command i, תבדקי שהקובץ משויך לתוכנה הנכונה - תחת הכותרת Open With‬. אחרי שתבחרי את התוכנה תלחצי על Change All
‫3.אין לי רעיון.‬

‫נראה לי שכדאי לך לשאול בפורומים, יש סיכוי שמישהו נתקל באותן בעיות ומצא פתרון.‬

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה לך על התשובה המהירה, לצערי כאשר אני מבצעת את הלחיצה ביחד עם fn זה מעביר לי ל-spaces משום מה.
אנסה לבדוק את התשובות באחד הפורומים הגדולים.

תודה רבה!