יום שישי, 9 בינואר 2009

עברית ו iWork

חבילת iWork 2009 מאד מרשימה, חבל שהיא לא תומכת בעברית בצורה סבירה.



בעיית העברית ב iWork:
אפשר לכתוב עברית, אפשר לישר לימין, אבל אין אפשרות לערוך עברית בצורה סבירה - אין אפשרות לבחור אות או מילה למחיקה, אפשר למחוק רק "גוש" של טקסט. פתרון אפשרי: לערוך את הטקסט בתוכנה אחרת ולהדביק.
הבעייה חוזרת בכל התוכנות שמרכיבות את החבילה. בנוסף, ב Keynote אנימציות טקסט לא עובדות עם עברית.

זה מאד מעצבן שיוצאת גרסה חדשה, לחבילת iWork, ותמיכה מלאה בעברית לא באה מהקופסה. בואו נהיה כנים, עד שהעברית לא תבוא מהקופסה, לא יהיה פתרון אמיתי. נראה לי שאת הגרסה הזאת כבר הפסדנו.

נבדק על 10.5.6

4 תגובות:

Ziv Kitaro אמר/ה...

אם אידיגיטל יעמדו ביעד שלהם (והם פספסו בגדול בכל הקשור ל-iLife) אז אפשר יהיה להתקין את העברית שלהם על גבי iWork וזה יעבוד. יכול להיות גם שיצא עדכון מאפל כשהעברית בתוכה. אני לא מסכים שפספספנו את הגרסה הזו, פספסנו רק את היציאה שלה נכון לרגע זה.
יש לנו שנה שלמה לפנינו. אולי הם יצליחו לעשות משהו.

רייצ'ל אמר/ה...

תיקון העברית שאיידיגיטל יכולה לעשות תמיד יהיה מוגבל לגרסא ספציפית של התוכנה / חבילה.
למרות זאת, הייתי שמחה אם איידיגיטל הייתה מוצאת פתרון ראוי ומהיר - אפילו זמני.

אם תמיכת העברית תבוא מאפל, סביר שהיא תהיה גם בגרסאות עתידיות של התוכנה.
ויש סיכוי שהיא תעבוד / תזרום יותר טוב.

אנונימי אמר/ה...

ברגע ש-iDigital יהנו מהצלחה מסחרים תהיה להם סיבה ומוטיבציה להוציא עברית גם לגרסאות הבאות.
דבר נוסף אי אפשר לדעת מה יהיה עוד שנה אבל אפשר לראות שלאפל סך הכל שיש מגמת עלייה במודעות למוצרים שלה ויש לך כך 3 סיבות עקריות:
1. אייפוד - האייפוד הוא הנגן המוכר ביותר בעולם אבל עד כמה שזה נשמע מצחיק אני נתקל באנשים שלא יודעים מי החברה שמאחוריי האייפוד.

2. אייפון - שסיחרר את העולם ונתן קפיצת מדרגה ענקית לאפל.

3. מיקרוסופט - מיקרוסופט ניכשלו בהוצאת הווינדוס החדש שלהם "וויסטה" ושמו לעצמם רגל.

בעוד שנה ווינדוס 7 המלא צריך לצאת לשוק ועד אז אני מקווה שלאפל תהיה תשובה למיקרוסופט (חוץ מsnow) כי זאת ההזדמנות שלהם למחוץ את מיקרוסופט מכיוון שווינדוס 7 אם מסתכלים על שאר הווינדוסים האחרים לא באמת הביא איתו שורת מחץ!

אנונימי אמר/ה...

בתור מי ששוקל לעבור למק, מאוד רציתי לראות iWork עם תמיכה עברית כדי שההחלטה תהיה קלה יותר.
חלק מהרעיון של לעבור למק זה שימוש בתוכנות של אפל, לא להוריד Neo-Office.
עכשיו אני כבר לא בטוח בכלל בקשר לכל הרעיון.
סה"כ זאת בקשה די מינימלית ממערכת הפעלה: תוכנות משרדיות עם תמיכה מוצלחת בשפת האם שלי.
זאת היתה חתיכת אכזבה לגלות שלא פתרו את הבעיה.
זה גם לא כזה דבר חדש: ראיתי יותר מתלונה אחת בפורום iWork 08 של אפל, וזה די מרגיז שהם לא לוקחים את העניין ברצינות.
אם iDigital יפתרו את הבעיה, מה טוב. אם לא, אני אבין שלא סופרים אותי ממטר ואקח את זה בחשבון.