יום שישי, 30 בינואר 2009

תוכנות פיראטיות ואני

הייתי רוצה לחיות בעולם בו כל אדם ישלם על תוכנות לפי יכולתו (אפשר לקבוע מינימום מסוים). תוכנות הן כמו מזון בעיני. נראה לי אכזרי למנוע מאנשים, שלא יכולים לשלם, מזון לנפש / מוח.

בשנים האחרונות לא יצא לי להוריד תוכנות פיראטיות. בעיקר בגלל שיש הרבה תוכנות מק זולות שיכולות להחליף תוכנות יקרות. Pixelmator, למשל, יכולה להחליף את פוטושופ (לגבי רוב המשתמשים). בנוסף, אני מוצאת סיפוק מאד גדול בתמיכה בחברות תוכנה קטנות.



בתור ישראלים אנחנו נאלצים הרבה פעמים להיות פיראטים - לא נותנים לנו להיכנס בדלת הראשית, אז אנחנו מוצאים דרכים עוקפות. הייתי רוצה שהדרך העוקפת תהיה בחירה בתוכנה אחרת (זולה יותר, מתאימה יותר, נגישה יותר) ולא בהכרח הורדת תוכנה פיראטית.

אני לא רוצה לשפוט את הענין במובן המוסרי, ברור לי שיש מצבים בהם הורדת תוכנה פיראטית היא הדרך היחידה האפשרית.

קישורים נלווים
מופע המק סוקר את פיקסלמטור

אין תגובות: