יום רביעי, 14 בינואר 2009

קוויקסילבר של גוגל

Google Quick Search Box, או בקיצור qsb, היא תוכנה (ניסיונית + קוד פתוח) מבית גוגל. התוכנה מספקת שירותי חיפוש בגוגל וגם בתוך המחשב שלכם. דברים נוספים שאתם יכולים לעשות עם התוכנה: להזניק תוכנות, לפתוח תמונות עם Quick Look, ועוד. לא כל הפיצ'רים עובדים וגם היציבות לא משהו. אבל מה שעובד, עובד מהר.



אם תיאור התוכנה מזכיר לכם את קוויקסילבר, זה לא במקרה. אחד המפתחים, של qsb, הוא Nicholas Jitkoff - המפתח של QuickSilver (קוויקסילבר).
קוויקסילבר היא תוכנה המאפשרת לנהל את המחשב מהמקלדת - הזנקת תוכנות, הרצת סקריפטים ועוד. התוכנה הייתה מאד פופולרית בתקופת טייגר, המעבר ללפרד קצת "שבר" את התוכנה. בנוסף, נטישת המפתח הראשי (עבר לגוגל) הפסיקה את המשך הפיתוח של התוכנה. נכון לעכשיו, העתיד של קוויקסילבר לא כל כך ברור. qsb נראית כמו סוג של יורשת של קוויקסילבר, עדיין אין לה מספיק פיצ'רים אבל יש תחושה של עתיד.

מחיר ותאימות: חינמית, לפרד.

אם עדיין לא שמעתם על קוויקסילבר:
איך עושה קוויקסילבר?
האתר של קוויקסילבר

תגובה 1:

Ziv Kitaro אמר/ה...

אני כל כך שמח שהם עושים את זה. ניקולס דיבר לפני יותר משנה על הפרויקט החדש שהוא עובד עליו. מוזר לי שכל כך הרבה זמן עבר והתוכנה עדיין מקרטעת אבל אני כמעט בטוח שהיא תעשה את כל מה שקוויקסילבר עשתה ויותר.

אני משתמש היום ב-launchbar והיא מאוד נוחה ועושה הרבה ממה שאני צריך, אבל היא לא תחליף לקוויקסילבר.