יום שני, 31 במאי 2010

מדריכים: חיפושים בגוגל, פוטושופ והסרת תוכנות

MakeUseOf הכין מדריך למחיקת היסטוריית החיפושים שלכם בגוגל (מהדפדפן שלכם). המדריך מתייחס לדפדפנים הבאים: ספארי, פיירפוקס, כרום ואקספלורר.

אורן אובסטבלום מציג מדריכי פוטושופ קצרים (בעברית עם קול רדיופוני במיוחד) בערוץ היוטיוב שלו. חשוב לציין, ההדרכה מתבצעת על גרסת חלונות של פוטושופ (לפני מיטב ידיעתי אין הבדל מהותי בינה לבין גרסת המק - חוץ מהעיצוב).

יש די הרבה תוכנות שתעזורנה לכם להסיר תוכנות מהמק שלכם. מקוורלד מנסה לעשות סדר בנושא, ונותן כמה עצות מועילות.

קישורים נלווים
תזכורת: הסרת תוכנות במק

יום ראשון, 30 במאי 2010

סוף סוף: מקבוק פרו חדש

לפני ימים אחדים התחדשתי במקבוק פרו חדש (15 אינצ', 2.4 Intel Core i5). בהתחשב בעובדה שהמקבוק פרו הישן שלי הוא מקאינטל דור ראשון, מדובר בקפיצה מאד גדולה. למרות ששני המחשבים מריצים נמרשלג, חווית המשתמשת שלי אחרת לחלוטין.



הרבה דברים קרו בעולם המק מאז שקניתי את המקבוק פרו הישן (לפני 4 שנים): המקבוקים עברו לעידן ה-unibody, הטראקפד (trackpad) איבד את הכפתור היחיד שהיה לו, תם עידן הסוללות הנשלפות במקבוקים (בינתיים), המסכים נהיו מבריקים, המקלדת נהייתה שחורה ועוד.

התרשמות ראשונית
  • באופן טבעי, המקבוק פרו החדש יותר קריר, שקט ומהיר. יש תחושה שהמחשב כמעט אף פעם לא מתאמץ (מאד משפר את חווית הצפייה בוידאו).
  • באופן מפתיע, המסך המבריק לא מהווה בעייה - מעט מאד השתקפות, אם בכלל (אני עובדת במקומות חשוכים, מקור האור העיקרי הוא המחשב עצמו).
  • מצלמת הוידאו (iSight) השתפרה (יותר חדה).
  • הטראקפד הרבה יותר נוח: הוא מזהה לחיצה בצד ימין (צריך לסמן בהעדפות הטראקפד). באופן כללי מומלץ לבדוק את העדפות הטראקפד (הרבה דברים קרו שם בשנים האחרונות).
  • העבודה עם הסוללה יציבה ונעימה - אין תחושה של ירידה בביצועים כשעובדים עם הסוללה (בניגוד למקבוק פרו הישן). בשימושים שאני עושה הסוללה זוללת 17% בשעה, בחישוב מהיר זה מתקרב ל 6 שעות שימוש. השימוש שלי כולל: אינטרנט אלחוטי, כתיבה ומדי פעם הקשבה למוסיקה/צפייה מזדמנת בוידאו.

אפל מתקמצנת
כשקניתי את המקבוק פרו הישן קיבלתי שלט (Apple Remote) + תוכנות צד שלישי מעניינות (לדוגמא: Comic Life). הפעם קיבלתי מטלית לניקוי מסך (מזל שהשלט הישן עובד היטב עם המקבוק פרו החדש).

קישורים נלווים
עמוד המקבוק פרו באתר של אפל.
אפל הרסה לי את התוכניות.

יום חמישי, 27 במאי 2010

פרסי העיצוב של ארס טכניקה

בעקבות ההחלטה של אפל לא להעניק פרסי עיצוב לתוכנות מק השנה (במסגרת כנס המפתחים), ארס טכניקה החליט לקחת יוזמה והכריז על פרסי עיצוב משלו. רשימת המועמדים כוללת תוכנות פופולריות, לצד תוכנות פחות מוכרות לציבור הרחב:



בין היתר יחולק גם פרס "בחירת הקהל". אם אתם מעוניינים להשפיע, אתם יכולים להצביע כאן (ההצבעה פתוחה עד יום ראשון). הזוכים יוכרזו במהלך כנס המפתחים (WWDC) - בין ה 7 ל 11 ביוני.

יום רביעי, 26 במאי 2010

דפדפנים: כרום משתדרג ורמז לגבי ספארי

גוגל מכריזה: דפדפן גוגל כרום (גרסת המק) יצא משלב הבטא. כרום (גרסת המק) עבר דרך ארוכה מאז הושק בדצמבר 2009, וכיום הוא דפדפן יציב עם יותר מ 4500 תוספים זמינים. אם עדיין לא בדקתם את גוגל כרום, כדאי לכם לנסות - את גרסת המק אתם יכולים להוריד מכאן. אם אתם משתמשים קיימים, אתם יכולים להוריד את העדכון מהקישור הקודם או לחכות שכרום יודיע לכם על השדרוג. חשוב לציין, גרסת הדפדפן לא השתנתה (5.0.375.55), אבל הוסרה תווית הבטא (את פירוט השדרוגים את יכולים לקרוא בבלוג של גוגל).


מקור תמונה: פוסט ההכרזה הרשמית בבלוג של גוגל.

עוד פיסת מידע מעניינת שהתפרסמה אתמול: ג'ון גרובר (בלוגר המקורב לאפל) רמז שאפל עשויה להכריז, בכנס המפתחים הקרוב, על ממשק תכנות יישומים (API) להרחבות לספארי. במילים פשוטות, יהיה הרבה יותר פשוט ליצור הרחבות לספארי, וסביר להניח שהן גם תעבודנה טוב יותר (בהנחה שזה באמת יקרה).

יום שלישי, 25 במאי 2010

חווית משתמשת: QuickCursor + WriteRoom

אם אתם כותבים הרבה, סביר להניח שיש לכם מעבד תמלילים/ עורך טקסט אהוב במיוחד. QuickCursor היא תוכנה המאפשרת לכם לערוך/לכתוב טקסט בעזרת מעבד התמלילים/עורך הטקסט האהוב עליכם, אפילו כשאתם נמצאים בתוכנה אחרת (בהנחה שהתוכנות נתמכות ע"י QuickCursor). בשלב זה, מספר מועט של תוכנות נתמכות ע"י QuickCursor, בינהן ניתן למצוא את: BBEdit, Smultron, TextMate, WriteRoom ועוד. את הרשימה המלאה של התוכנות הנתמכות (ע"י QuickCursor) אפשר למצוא באתר התוכנה. אחרי שתתקינו ותפתחו את התוכנה תוכלו לראות מי מהתוכנות, המותקנות במק שלכם, נתמכת ע"י QuickCursor.

איך זה עובד
1.אתם כותבים טקסט בתוכנה (נתמכת) כולשהי - לדוגמא: TextEdit
2.אתם רוצים להמשיך לכתוב ב WriteRoom (או בתוכנה נתמכת אחרת).
3.אתם עוברים ל WriteRoom בעזרת QuickCursor (בוחרים מתפריט התוכנה את WriteRoom, או משתמשים בקיצור מקשים שקבעתם בהעדפות התוכנה).
4.הטקסט מהתוכנה בה הייתם מודבק ב WriteRoom, ואתם יכולים להמשיך לכתוב/לערוך.
5.אם אתם רוצים שהטקסט שכתבתם יתעדכן, בתוכנה המקורית בה התחלתם את הכתיבה, אתם שומרים את הטקסט.



חשוב לציין
- התוכנה (QuickCursor) עדיין בשלבי פיתוח ראשוניים.
- עדכון הטקסט הוא חד כיווני: מהרגע שעברתם לתוכנה הנבחרת להמשך כתיבה, עדכונים שתעשו בתוכנה המקורית לא ישפיעו (תצטרכו לעבור לתוכנה הנבחרת מחדש).

מחיר ותאימות: חינמית + קוד פתוח, לא מצאתי מידע מדויק - אני מניחה: טייגר ומעלה.
- נבדק על 10.6.3, גרסת שנבדקה: 1.1.6.

סיכום
- השילוב בין QuickCursor ו WriteRoom עובד היטב.
- ישנם עורכי טקסט באתרי אינטרנט שעובדים היטב עם QuickCursor (דרך ספארי) - לדוגמא: Simplenote.

קישורים נלווים
סקירה קצרה של lifehacker על QuickCursor.
סקירה על WriteRoom אתם יכולים למצוא במופע המק/שוליים של קיטרו.
כתיבת פתקים עם Simplenote

יום שני, 24 במאי 2010

לקראת כנס המפתחים: סטיב ג'ובס מפזר הבטחה

לפי מייל שפורסם ע"י MacRumors, סטיב ג'ובס מבטיח שלא נתאכזב מההכרזות של אפל בכנס המפתחים (WWDC) הקרוב:


קרדיט תמונה: פורצ'ן

הכותב הביע את תקוותו שסטיב ג'ובס יכריז הכרזות (בכנס המפתחים) שיחזירו לגוגל על ההכרזות שלה השבוע. ג'ובס הגיב בהבטחה: "אתה לא תתאכזב".

כנס המפתחים צפוי להתקיים בין ה- 7 ל- 11 ביוני, בסן פרנסיסקו.

עדכון 16:24:
עכשיו זה רשמי: הקינוט של אפל, בכיכובו של סטיב ג'ובס, צפוי להתקיים ב 7 ביוני, 10 בבוקר, שעון סן פרנסיסקו - 8 בערב שעון ישראל. (הודעה לעיתונות).

קישורים נלווים
- כנס המפתחים של אפל צפוי להתמקד באייפון.
- פורצ'ן סיכם את האמירות של גוגל נגד סטיב ג'ובס.

יום ראשון, 23 במאי 2010

מחירים: מקבוק פרו: ישראל מול ארה"ב

בשעה טובה מחשבי המקבוק פרו החדשים הגיעו לארץ, ואיתם הויכוח לגבי מחירי המק בישראל. על מנת לא לאפשר לכל מיני אנשים (מכל הכיוונים) להטעות, החלטתי ליצור טבלה המשווה בין מחירי המקבוק פרו בישראל, לבין מחירי המקבוק פרו בארה"ב:


לחיצה על התמונה תוביל לגרסה קריאה יותר.

חשוב לציין
- המחירים לפי האתרים של אפל ואיידיגיטל.
- המחירים בדולרים וללא מע"מ.
- המחירים הישראלים לפי שער דולר: 3.81 ש"ח.
- הנתונים נכונים לזמן פרסום הפוסט - תמיד יש סיכוי שדברים ישתנו (נקווה לטובה).

סיכום
שכל אחד יעשה את החישוב שלו.

קישורים נלווים
- עמוד המקבוק פרו בחנות המקוונת של איידיגיטל.
- עמוד המקבוק פרו באתר של אפל.

יום חמישי, 20 במאי 2010

אוסף המכתבים של סטיב ג'ובס

בחודשים האחרונים קשה להתעלם מהעובדה שסטיב ג'ובס עונה לשאלות משתמשים במייל (כתבתי על זה כאן). אתר חדש ,Sent by Steve Jobs, אוסף מיילים שסטיב ג'ובס כתב בחודשים האחרונים - כולל תאריכים וקישורים לבלוגים שפרסמו את המכתבים.



איזה כיף.

יום רביעי, 19 במאי 2010

נפרדים מטוויטי לאייפון

הגיע רגע האמת, טוויטי (Tweetie) מפנה את מקומה ל Twitter. נכון לזמן כתיבת הפוסט, הגרסה החדשה של טוויטי נמצאת באפסטור (בחלק ממדינות העולם), אבל עדיין לא ניתנת להורדה ברובן. השינויים בהם ניתן להבחין כרגע (מעבר לשינוי השם והפיכת האפליקציה לחינמית): האפליקציה עברה לגרסה 3 (הייתה 2), גודלה של האפליקציה ירד מ 2.8 ל 2.4 מגה.


תמונה: TechCrunch

בתחילת אפריל נרכשה טוויטי (גרסת האייפון) ע"י טוויטר, המהלך שאנחנו רואים כרגע הוא המימוש.

קישורים נלווים
טוויטי נרכשה ע"י טוויטר.
קישור לעתיד: כהשגרסה החדשה של טוויטי (Twitter) תהיה זמינה בחנות הישראלית, זאת תהיה הכתובת שלה.

יום שני, 17 במאי 2010

Evernote: תמיכת העברית משתפרת

בגרסאות האחרונות של Evernote (גרסת המק) מסתמן שינוי לטובה בתמיכה בעברית - קיצורי הכיווניות המובנים במערכת (נמרשלג) נתמכים ע"י Evernote כמעט בשלמותם: אמנם כפתור היישור ימינה לא "נדלק" אוטומטית, אבל הטקסט מיושר ימינה והכיווניות מתפקדת (ראו בתמונה). גם באתר עצמו ישנה תמיכה בכתיבה מימין לשמאל (RTL): בעריכת פתקים עבריים קיימים, בפתקים חדשים ניתן לסדר כיווניות בספארי (גרסת המק): תפריט לחצן עכבר ימני: בחירה ב Right to Left מתפריט Paragraph Direction.



אם עדיין לא שמעתם על Evernote
Evernote היא תוכנה + שרות מקוון המאפשר לכם לשמור בשרתים של Evernote (ובמחשב שלכם): טקסטים, דפי אינטרנט, תמונות וכו'. בנוסף, ישנה תמיכה בזיהוי אותיות בתמונות (OCR) - עדיין אין תמיכה בעברית. התוכנה חינמית וגם השרות הבסיסי ניתן בחינם - ישנה גרסת פרימיום בתשלום. גרסת הפרימיום מאפשרת לכם, בין היתר, רוחב פס חודשי גדול יותר להעלאת קבצים (40 מגה בגרסת החינם, לעומת 500 מגה בגרסת הפרימיום). פרטים נוספים לגבי ההבדלים בין הפרימיום לחינמי אתם יכולים למצוא כאן.

גרסה שנבדקה: 1.8.2 (81703)

ל Evernote יש גם גרסה לאייפון/אייפד (אפסטור).

קישורים נלווים
מדריך: עברית בנמרשלג.
זיהוי תווים אופטי (OCR) בויקיפדיה.

יום ראשון, 16 במאי 2010

תחליף אייטיונס מקוצר: Instinctiv

אייטיונס היא תוכנה נפלאה ועמוסת פיצ'רים, אבל קצת כבדה (במיוחד כשהמק שלכם ישן). אם אתם רוצים להקשיב למוסיקה, ולא בא לכם לפתוח את אייטיונס, אתם יכולים לעשות זאת דרך Instinctiv.



פיצ'רים בולטים
- Instinctiv משתמשת בספריית המוסיקה ורשימות השירים של אייטיונס (לא כולל רשימות חכמות).
- ניתן לשלוט בחלק מהפיצ'רים של התוכנה ע"י קיצורי מקשים, בנוסף לכפתורי שליטה/ניווט בתוך התוכנה.
- חיפוש בספריה לפי: אמן, שם אלבום, שם שיר.
- יצירת רשימות השמעה.
- שליחת סטטוסים, המכילים את שם השיר לו אתם מקשיבים, לרשתות חברתיות (טוויטר ופייסבוק).
- Shuffle חכם: רנדומלי, בחירת שירים דומים, ועוד.

הערות
- בשעות הראשונות לשימוש מסתמנת לעיתים צריכת מעבד מוגברת: לטענת המפתח, עקב טעינת העטיפות של האלבומים. לאחר סיום תהליך טעינת העטיפות Instinctiv לא צורכת משאבים מעבר לשימוש סביר (נכון למק שלי).
- עדיין מדובר בגרסת בטא.

מחיר ותאימות: חינמית, Mac OS X 10.5 ומעלה.

גרסה שנבדקה: 0.9.4.2.
נבדק על 10.6.3.

סיכום
- לא תחליף אייטיונס, אבל מתאימה לשימוש מזדמן.
- נחמד שיש.

יום שבת, 15 במאי 2010

מלחמת הבאנרים: אדובי נגד אפל

לפני שבועות אחדים סטיב ג'ובס שיתף את כל העולם במחשבותיו על פלאש, מאז אדובי מנסה להשיב מלחמה (בינתיים, ללא הצלחה). השבוע אדובי השיקה קמפיין שמנסה "להחזיר לאפל":



חובב/ת אפל יצירתי/ת פרסם/ה תגובה:



אין לי מושג מי המקור האמיתי, אני מצאתי את התמונה כאן.

קישורים נלווים
- סטיב ג'ובס משתף מחשבות: לא צריך פלאש.
- המייסדים של אדובי משתפים מחשבות: המחשבות שלנו על שווקים פתוחים.
- TechCrunch מנתח את הקמפיין של אדובי.

יום חמישי, 13 במאי 2010

Steam: גם למקיסטים מגיע

החל מאמש, פלטפורמת המשחקים Steam זמינה גם למק. במילים פשוטות, Steam היא סוג של אפסטור/אייטיונס למשחקי מחשב בתוספת פיצ'רים חברתיים (לוח תוצאות, אפשרות לשחק מול אנשים וכו'). Steam נוצרה ע"י Valve, חברה המפתחת משחקי מחשב (בין היתר, Half-Life).



לרגל ההשקה, Valve מאפשרת (עד ה- 24 במאי) להוריד משחק חינם - Portal.

יום רביעי, 12 במאי 2010

דייוויד הוקני מאמין באייפד

בראיון שנתן לעיתון בריטי האמן דייוויד הוקני מנפק כמה אמירות מעניינות על האייפד. לדעתו, האייפד (iPad) ישנה את הדרך בה אנשים רואים דברים, מקריאת עיתונים ועד ציור.



ציטוט נבחר מדבריו של הוקני (תרגום חופשי): "האייפד יכול להיות כל מה שתרצו שהוא יהיה. הוא הכי קרוב שהגענו למה שאני מכנה מכונה אוניברסלית".

עוד אמירות של דייוויד הוקני על האייפד (וגם על הבחירות בבריטניה) אתם יכולים למצוא ב Standard.

קישורים נלווים
דיויד הוקני בויקיפדיה.

יום שלישי, 11 במאי 2010

מדריכים: כתוביות, נהול תקציב, מילון גיקים ועוד

חורים ברשת הכין מדריך להוספת כתוביות בעברית לסרטונים ביוטיוב.

דה מרקר פירסם מילון גיקים. במילון תוכלו למצוא, בין היתר, הגדרות למילים הבאות: דג'נגו, זלדה, טוויטאפ ועוד.



ווינט נותן לכם 5 טיפים למעבד התמלילים Google Docs.

כלכליסט סוקר 4 אפליקציות אייפון לניהול תקציב.

יום שני, 10 במאי 2010

תוכנות למק: החינמיות משנה את פניה

פעם הכל היה פשוט בעולם תוכנות המק: היו תוכנות חינם והיו תוכנות בתשלום. אפילו במקרים של הפיכת תוכנות לחינמיות באופן זמני, לצורך קידום מכירות, לא נדרש המשתמש/המוריד לעשות דבר (מעבר להורדת התוכנה).



בתקופה האחרונה מסתמן שינוי. ברוב המקרים, החינמיות היא זמנית וניתנת תמורת פרסום (הפצה בטוויטר וכו'). התחושה הכללית (שלי) היא שכמות תוכנות החינם האמיתיות מצטמצמת (או לפחות לא גודלת). יכולות להיות לכך הרבה סיבות, אספתי כמה סיבות אפשריות:
- המפתחים הקטנים עברו לאייפון.
- תחום הפיתוח למק מושך מפתחים המעוניינים לעסוק בתחום בצורה מקצועית, לא בתור תחביב.
- חבילות התוכנות המוזלות (מקהייסט וכו') מאפשרות חשיפה גדולה (וגם קצת מזומנים) למפתחים קטנים = אפשרות להתפרנס בלי להשקיע משאבים גדולים בפרסום.

הערה
אני לא מתלוננת, אני סתם מסמנת תופעה.

יום ראשון, 9 במאי 2010

חווית משתמשת: Freaking Inkies

אם אתם אוהבים צבעים ומפלצות, Freaking Inkies הוא משחק שעשוי לעניין אתכם.

סיפור המשחק
Freaking Inkies פלשו לספרייה שלכם, הדרך היחידה להיפטר מהם היא לירות עליהם כדורי צבע (בהתאם לצבע שלהם).



איך מחסלים אינקים
1.לוחצים על שילוב הצבעים המתאים לאינקי (Inkie) אותו רוצים לחסל. לדוגמא: על מנת לחסל אינקי ירוק צריך ללחוץ כחול וצהוב.
2.מכוונים את הכוונת (הצלב), לאינקי אותו רוצים לחסל, באמצעות הטיית האייפון.
3.כשהכוונת נמצאת על האינקי המבוקש, עוזבים את כפתורי הצבעים = מחסלים את האינקי.
- אפשר להחליף את סדר הפעולות בין שלב 1 לשלב 2 = עניין של העדפה אישית + תלוי באיזה שלב של המשחק נמצאים.

סיכום
- הרבה מהקסם של המשחק מגיע מצורת המשחק - שילוב מוצלח בין הטייה ללחיצה.
- המשחק משתנה משלב לשלב = מאתגר, מעניין, ממכר, ושווה התייחסות.
- מחיר המשחק (בזמן פרסום הפוסט) 0.99$.

קישורים נלווים
האתר של Freaking Inkies
Freaking Inkies באפסטור
סרטוני הדגמה ביוטיוב:
הטריילר הרשמי
הסקירה של AppSpy

יום חמישי, 6 במאי 2010

סקירה קצרה: Cockpit

Cockpit היא תוכנה המאפשרת לכם להזניק ולשלוט בתוכנות אחרות. התוכנה מגיע עם אפשרות שליטה מובנית בתוכנות מק בולטות: אייטיונס, מייל, ספארי ועוד.



פיצ'רים בולטים
- ניתן לקבוע קיצורים להזנקת תוכנות ולפעולות אחרות.
- ניתן להרחיב את יכולות התוכנה בהתאם לצרכים (הוספת תוכנות נשלטות ועוד).
- אינטגרציה עם אוטמטור (Automator).
- אפשרות להריץ סקריפטים (AppleScript ועוד).

סיכום
- תוכנה מעניינת עם פוטנציאל.

מחיר ותאימות: 25$, 10.5.8 ומעלה (עדיף נמרשלג).

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, ניתן לקבל רשיון חינם ל Cockpit תמורת ציוץ בטוויטר. פרטים אתם יכולים למצוא כאן.

קישורים נלווים
מסתמן: קוויקסילבר חוזרת לחיים.

יום רביעי, 5 במאי 2010

חבילת משחקים במחיר לפי בחירתכם

The Humble Indie Bundle היא חבילת משחקים הכוללת חמישה משחקים שפותחו ע"י מפתחים עצמאיים:
World of Goo
Aquaria
Gish
Lugaru HD
Penumbra Overture



שווי המשחקים, אם הייתם רוכשים אותם בנפרד, הוא $80. עלות החבילה היא לפי בחירתכם (סומכים עליכם שתהיו הוגנים). אתם אפילו יכולים לבחור איך יחולק הכסף: תרומה לצדקה, תמיכה במפתחים, חלוקה שווה בין כולם ועוד. בנוסף, אתם יכולים לבחור לתת את החבילה מתנה למי שאתם רוצים.

המשחקים תואמים ל: מק, חלונות ולינוקס.

סיכום
יוזמה יפה.
יש לכם שישה ימים להחליט.

קישורים נלווים
משחקת: World of Goo

יום שלישי, 4 במאי 2010

מדריכים: צילום, מק לילדים וספארי

ווינט הכין מדריך צילום מצולם לצלם המתחיל, במדריך ניתן למצוא 70 טיפים:
- חלק ראשון.
- חלק שני.



theAppleBlog ריכז טיפים לספארי. אם אתם משתמשים וותיקים, אני מניחה שאתם מכירים את רוב הטיפים, אבל אולי פספסתם משהו.

theAppleBlog ריכז טיפים שיעזרו לכם להתאים את המק לילדים.

יום שני, 3 במאי 2010

בינתיים: אפל מכרה מיליון אייפדים

לפי הודעה לעיתונות של אפל, האייפד המיליון נמכר ביום שישי האחרון (28 ימים לאחר השקת האייפד).


מקור תמונה: Apple 2.0

ציטוט של סטיב ג'ובס המופיע בהודעה הרשמית:
מיליון אייפדים ב 28 יום - זה פחות מחצי מ 74 הימים שלקח לאייפון להגיע לאותו הישג.

סיכום
גם כשמצטטים את סטיב ג'ובס בהודעה רשמית זה נשמע כמו קטע ממצגת.

יום ראשון, 2 במאי 2010

שלושה אתרים נבחרים: אפליקציה חינם ליום אחד

יש הרבה מאד אפליקציות באפסטור (קרוב ל 200,000), ולרוב האפליקציות קשה להתבלט. הפיכת אפליקציה לחינמית, לזמן מוגבל, היא דרך לקבל קצת תשומת לב. אספתי כמה אתרים שחושפים אפליקציה ליום:

freeappaday הוא אתר המציע לכם כל יום אפליקציה חינם (לרוב מדובר במשחקים, אבל לא רק).

freeAppCalendar הוא אתר המציע כל יום אפלקיציה בחינם (לרוב משחקים, אבל לא רק). האפליקציות, המוצעות חינם, נבחרות ע"י הגולשים באתר, מתוך רשימה שנמצאת באתר (הרוב קובע).

OpenFeint היא רשת/פלטפורמה חברתית למשחקי אייפון. באתר של OpenFeint ניתן למצוא כל יום משחק נבחר בחינם (בצד הימני העליון של העמוד הראשי). את משחקי החינם של OpenFeint ניתן למצוא גם ב Free Game of the Day.




לפעמים החינמיות נמשכת יותר מיום אחד, אבל אל תבנו על זה. אם האפליקציה מוצאת חן בעיינכם תורידו אותה, אל תחכו.

קישורים נלווים
מקורות מידע נבחרים: עושים סדר באפסטור.

יום שבת, 1 במאי 2010

דעה: המק מתמקם מחדש

לאחרונה נראה שמקינטוש מאבד/משנה את מקומו. נפח הכתיבה על מק (בבלוגוספירה המוקדשת לאפל) ירד משמעותית, במיוחד מאז השקת האייפד. מבחינה פומבית, נראה שגם אפל עוסקת פחות במק (לדוגמה: כנס המפתחים הקרוב מוקדש ברובו לאייפון). מצד שני, מכירות המק הולכות ומתחזקות.



אפשר לפרש את המצב בהרבה צורות, אני נוטה לראות במצב תהליך טבעי - המק ביסס את מקומו, והצורך לדבר/לכתוב עליו קצת ירד. האייפד והאייפון חדשים יותר בשכונה, באופן טבעי, לאנשים יש יותר צורך לדבר/לכתוב עליהם.

בסופו של דבר, מערכת ההפעלה של האייפון/אייפד (iPhone OS) מרגישה כמו דגם מוקטן/מוגבל של מק (Mac OS). בשלב זה נראה ששתי המערכות צריכות אחת את השנייה על מנת להתפתח. אולי יום אחד הן תתאחדנה למערכת אחת (עם גרסאות שונות בהתאם למכשיר).

קישורים נלווים
נתונים על מכירות מק/אייפון/אייפוד, ברבעון האחרון, אתם יכולים למצוא ב TechCrunch.