יום רביעי, 21 באפריל 2010

אפל הרסה לי את התוכניות

תכננתי לרכוש בחודשים הקרובים מקבוק פרו 13", מתוך תקווה שהוא ישודרג - לפחות, ל Core i5. לצערי הרב הוא שודרג למעבדים מהסדרה הקודמת (Intel Core 2 Duo). למרות שהשדרוג כולל גם כרטיס מסך משופר, סוללה משופרת, ועוד כמה שיפורים מועילים, יש לי תחושה שלא כדאי לי לשדרג.



נסיוני בתור מקיסטית לימד אותי שאחד הדברים הראשונים, שהופכים מק ללא רלוונטי, הוא המעבד. לא הגיוני לקנות דור קודם של מעבד, במיוחד אם מתכוונים להחזיק את המחשב יותר משנתיים. ייתכן שהביצועים של המקבוק פרו 13" החדש מספיק טובים נכון לעכשיו, אבל לטווח רחוק המעבד המיושן בעייתי בעיניי.

חומר למחשבה
אם לפני 4 שנים הייתי קונה מק עם מעבד G5 או G4 (היו כאלה במחיר אטרקטיבי), במקום לקנות מקאינטל, היום כבר לא הייתי יכולה לשדרג לנמרשלג. במידה מסוימת, המצב כרגע מזכיר לי את התקופה שבה אפל עברה למעבדי G5 במחשבים הנייחים שלה, והניידים נשארו ב G4, עד שאפל עברה למעבדי אינטל.

כנראה שאני צריכה לשנות את התוכניות שלי. אולי אני אחכה לשדרוגים הבאים, או שאעשה מאמץ לקנות את ה 15". עדיין לא החלטתי. הכל כפוף לשרידות של המק הנוכחי שלי.

קישורים נלווים
ארס טכניקה מסביר מדוע מקבוק פרו 13" לא קיבל Core i5.
סיכום: שדרוגים: מקבוק פרו

8 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אני לא בטוח שההשוואה שלך נכונה. ההבדל בין i5 ל-core dou מהדור האחרון, הרבה יותר קטן מאשר ההבדל בין g4 - שכבר היה מיושן, כי היה g5 - לבין מחשבי מקאינטל.

אני עברתי ממקאינטל דור ראשון (dual core) לחדש הקודם (קיץ 2009) וההבדל הוא ממשי ואני בהחלט רואה איך גם הוא סוחב 2-3 שנים בעבודה מקצועית.

אם תחכי לשדרוגים הבאים, כנראה שאת לא ממש זקוקה למחשב חדש. יחסית לעכשיו, ה-13 הוא מחשב חזק.

Nir Sagiv אמר/ה...

אני מסכים איתך מאוד
בכלל היחס של אפל למקבוק פרו 13 הוא מעצבן מאוד לדעתי

המחשב הזה אמור להיות פרו ויש פרו רבים שרוצים סוס עבודה עם מסך קטן (שאפשר להסתובב איתו בחוץ ולחבר למסך גדול בעמדה)

אני הייתי ממתין ל 13 פרו הבאים - לעלות ל 15 אם את צריכה להסתובב עם המחשב יכול להיות הבדל משמעותי מאוד במשקל..

רייצ'ל אמר/ה...

ל LinkTree:
מאז שיש לי אייפון, אני משתמשת בו כתחליף לנייד (כשאני מחוץ לבית). את המקבוק פרו אני צריכה בתור מחשב ראשי עם ניידות בתוך הבית, לעיתים רחוקות מחוץ לבית - ככה ש 15" יכול להתאים במובן הזה.

העדפתי 13" בעיקר בגלל המחיר - רציתי להשאיר לעצמי כסף לקניית אייפד. כנראה שאני פשוט צריכה להפסיק להתקמצן.

ל yosh:
ההשוואה שלי באמת לא מדויקת, הכנסתי אותה לפוסט בתור דוגמה קיצונית לבעיתיות שבקניית דור ישן של מעבדים, ולנטייה של אפל להיתקע עם הניידים :)

Oren The Red אמר/ה...

I was with you at the same boat. Was holding off with a purchase, waiting for the 13" with hope that they will be powered with one of the Core ix processors. But alas, only the 15" are. I decided to go for the 15" after all (with i7 and HiRes Glossy). Will see how it goes with carrying the 15" around. its a tad bigger and 0.4kgm heavier.

As I dont live in Israel, we have a good resell value here in Japan, so if 13" ever comes up with Core ix, I may sell the 15" and go to the 13". Time will tell.

As for the processors, I think your comparison dont do justice with the Core 2 Duo which are very strong processors. As Yosh wrote earlier..

Unknown אמר/ה...

קצת סבלנות - חצי שנה - וגם ה 13 יהיה עם i5
השאל היא האם זה רלוונוי למחשב 13 - לא בטוח, ההבדלים מאוד קטנים בביצועים יום יומיים ומי שצריך באמת מאבד יותר חזק סביר להניח שצריך גם מסך גדול (סרטים, גרפיקה...)

מתן מוסרי אמר/ה...

אם את משתמשת באייפון כתחליף לנייד, לא עדיף לך לקנות איימק?

רייצ'ל אמר/ה...

למתן:
אני מעדיפה מחשב נייד = ניידות בתוך הבית + תמיד יש סיכוי שאני אצטרך פתאום ניידות בחוץ: האייפון עושה את העבודה בדברים בסיסיים - רוב הזמן זה מספיק, אבל יכולים להיווצר מצבים שבהם עדיף מחשב נייד.

הפסען אמר/ה...

שנתיים עד שלוש שנים זה לא זמן שימוש סביר למחשב?
למה צריך למרוח את זה מעבר?

לי יש מקבוק מהדור הקודם, של יוני (יוני?) 2009 - והוא עובד מצוין.