יום שני, 17 במאי 2010

Evernote: תמיכת העברית משתפרת

בגרסאות האחרונות של Evernote (גרסת המק) מסתמן שינוי לטובה בתמיכה בעברית - קיצורי הכיווניות המובנים במערכת (נמרשלג) נתמכים ע"י Evernote כמעט בשלמותם: אמנם כפתור היישור ימינה לא "נדלק" אוטומטית, אבל הטקסט מיושר ימינה והכיווניות מתפקדת (ראו בתמונה). גם באתר עצמו ישנה תמיכה בכתיבה מימין לשמאל (RTL): בעריכת פתקים עבריים קיימים, בפתקים חדשים ניתן לסדר כיווניות בספארי (גרסת המק): תפריט לחצן עכבר ימני: בחירה ב Right to Left מתפריט Paragraph Direction.



אם עדיין לא שמעתם על Evernote
Evernote היא תוכנה + שרות מקוון המאפשר לכם לשמור בשרתים של Evernote (ובמחשב שלכם): טקסטים, דפי אינטרנט, תמונות וכו'. בנוסף, ישנה תמיכה בזיהוי אותיות בתמונות (OCR) - עדיין אין תמיכה בעברית. התוכנה חינמית וגם השרות הבסיסי ניתן בחינם - ישנה גרסת פרימיום בתשלום. גרסת הפרימיום מאפשרת לכם, בין היתר, רוחב פס חודשי גדול יותר להעלאת קבצים (40 מגה בגרסת החינם, לעומת 500 מגה בגרסת הפרימיום). פרטים נוספים לגבי ההבדלים בין הפרימיום לחינמי אתם יכולים למצוא כאן.

גרסה שנבדקה: 1.8.2 (81703)

ל Evernote יש גם גרסה לאייפון/אייפד (אפסטור).

קישורים נלווים
מדריך: עברית בנמרשלג.
זיהוי תווים אופטי (OCR) בויקיפדיה.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אחת מהידיעות המשמחות, לגמרי הפסקתי להשתמש בתוכנה בגלל בעיות העברית.
תודה על העדכון :)

אנונימי אמר/ה...

הייתי מעדיף את המצב ההפוך: שלא תהיה שום תמיכה עברית במימשק, אבל שה-OCR יתמוך בעברית (ואפילו בלי RTL), מאשר המצב הקיים. לגבי כל מה שקשור למימשק, אפשר להתגבר או להסתדר איכשהו, אך בלי תמיכה עברית ב-OCR, הייחודיות העיקרית של Evernote הולכת לאיבוד.

אני חושב שבהתחשב בכך שמוצרי ה-OCR שחברת Evernote מתבססת עליהם, תומכים ברוב השפות בעולם (כולל עברית), זה פספוס ענק ש-Evernote עצמו לא תומך כמעט בשום שפה חוץ מאנגלית.

א. מרמור

אפרת אמר/ה...

יכול להיות שעכשיו זה כבר לא עובד?
אפשר ליישר לעברית, אבל כשמוסיפים מילה באנגלית באמצע שורה הכל מתחרבש..

רייצ'ל אמר/ה...

לאפרת:
אצלי זה עדיין עובד. אם יש לך בעייה עם טקסט מסויים תבחרי את כל הטקסט ולאחר מכן תפעילי את תפריט עכבר ימני ותבחרי ב-Right to Left מתפריט Paragraph Direction. זה חייב לעבוד :)