יום חמישי, 26 בפברואר 2009

ניתוח: אני מריחה אייפון?

אחת לכמה זמן אני מעריכה מחדש את מצבו של האייפון העברי הכשר. פרסומים שונים בתקופה האחרונה מדליקים לי את בלוטת האייפון:
1.לפי macnn, האייפון החל להמכר ביום ראשון (22 בפברואר) בערב הסעודית ובאיחוד הנסיכויות הערביות. לפי פרסומים מקומיים (בסעודיה), 25,000 אייפונים נמכרו בימים הראשונים. חשוב לציין, האייפון (בינתיים) אינו תומך בערבית.
2.Macworld (מסתמך על מקורות ערבים) מדווח שתמיכה בערבית צפויה תוך שלושה חודשים.



פרשנות לא מלומדת:
מקובל לחשוב שמחסום השפה הוא מה שמונע את האייפון הישראלי הכשר. הפרסומים האחרונים מעידים שהמחסום נפרץ או נסדק:
לאפל אין בעייה למכור אייפונים באנגלית במזה"ת + כנראה שמשבר ה RTL נפתר = האייפון העברי הכשר מתקרב (אולי בקיץ?).

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יכול להיות שתגיע תמיכה ערבית, ואז לא תהיה בעיה גם לתמיכה עברית, אבל לא הייתי סומך על זה: אני עובד על האתר החדש של ערוץ דיסני למזרח התיכון, והוא יהיה רק באנגלית. בדיסני לא מתכוונים לעשות אתר בערבית כרגע, ורק סומכים על ילדים דוברי אנגלית בערב הסעודית ובשאר חלקי המזרח התיכון (לא כולל ישראל). http://www.disneyme.com/DisneyChannel/
אולי זה כבר משהו שקיים במזרח התיכון, ואנחנו פשוט לא היינו מודעים אליו.

אנונימי אמר/ה...

ובינתיים Hebdev.com, מפתחי העברית החינמית ל-iPhone, מפסיקים את פעילותם.