יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

GrandPerspective: התוכנה שהצילה אותי

GrandPerspective היא תוכנה חינמית שמראה נפח של קבצים בצורה גרפית.
התוכנה מועילה במצבים בהם אתם מרגישים שאתם מאבדים מקום במחשב ואין לכם מושג למה. כשפותחים את התוכנה, מופיע חלון פתיחה בו אתם מתבקשים לבחור את הדיסק אותו אתם רוצים לסרוק (זמן הסריקה תלוי בכמות הקבצים בדיסק). אחרי הסריקה מופיע חלון מלא במלבנים. כל קובץ מיוצג ע"י מלבן - גודלו של המלבן מעיד על גודלו היחסי של הקובץ. לחיצה על המלבן תראה את הנפח והמיקום שלו בתחתית החלון. ישנה אפשרות לראות את הקובץ בפיינדר (לחיצה על כפתור Reveal).



אזהרה: תבדקו טוב לפני שאתם מוחקים קובץ.

נבדק על 10.5.5, גרסא שנבדקה 0.9.13.1

תוכנה נוספת, חינמית, שעושה אותו הדבר (ואפילו יותר) היא Disk Inventory X. לא בדקתי אותה באופן אישי, אבל היא בהחלט נראית שווה ומעניינת.
תודה לזוהר שהעיר את תשומת ליבי לתוכנה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני משתמש ב-WhatSize, אבל היא עולה 12.99$

אנונימי אמר/ה...

אני מרוצה מאד מ-Disk Inventory

הדבר היחיד (מוזר) שמפריע לי בשתי התוכנות
זה התצוגה הגרפית של הקבצים.. התלת-מימד-אלק-נפח
הזה. די "מגעיל" האמת.. מזכיר לי מעיים של רובוט או משהו
:-/