יום ראשון, 26 באוקטובר 2008

דעה אישית: רוצים מקיסטים, אבל לא משקיעים בתאימות

בשנה האחרונה אתרים ישראלים כותבים הרבה מאד על מק. אתרים שכותבים על מק לא עושים לנו טובה, הם צריכים את הכניסות שלנו לאתרים שלהם. כתבות על מק זוכות, בד"כ, ללינקים בפורומים ובלוגים למק. בנוסף, הענין הכללי סביב מק גדל בשנה האחרונה. הבעיה, רוב האתרים שכותבים על מק, לא ממש תואמים למק. בד"כ חוסר התאימות הוא חלקי, פיצ'ר מסוים שלא עובד (ברוב המקרים מדובר בנגן הוידאו) או כל מיני הודעות שגיאה לא ברורות. חוסר התאימות למק, מטריד במיוחד כשמדובר באתרים חדשים, קשה לטעון לחוסר מודעות למק או לפיירפוקס ב 2008.



לקשת (אחת מזכיניות ערוץ 2) יש אתר חדש. באתר יש אפילו כתיבה איכותית על מק, אבל למה לעזאזל נגן הוידאו של האתר לא תומך במק?. חשוב לציין, קשת לא לבד, גם נגני הוידאו של נענע 10, ווינט, ואתרים נוספים, תומכים במק בצורה חלקית או לא תומכים בכלל. באופן מפתיע, נגן הוידאו באתר של רשת תומך במק - גם בפיירפוקס וגם בספארי.

קצת על תאימות
כשמדברים על תאימות למק, מתכוונים לתאימות לפיירפוקס וספארי - שניהם קיימים בגרסאות למק וחלונות (פיירפוקס קיים גם ללינוקס). פיירפוקס וספארי הם דפדפנים תקניים, בניגוד לאינטרנט אקספלורר (בגרסא הנוכחית). מפתחי אתרים (בעיקר ישראלים) נוטים להתאים את הקוד לאקספלורר, דבר שהופך את הקוד ללא תקני ומייצר את בעיית חוסר התאימות. בגדול, אם מתכנתים בצורה תקנית, יש סיכוי להשיג תאימות למק. אם רוצים להבטיח תאימות למק, כדאי לבדוק את האתר על מק - למרות התקניות, גם לספארי ופיירפוקס יש באגים.

נגמרו התירוצים
אינטרנט אקספלורר 8 (הגרסא הבאה של אקספלורר) צפוי להיות דפדפן תקני. לפי מידע שמתפרסם ברשת, תהיה אפשרות תאימות לאחור, אבל ברירת המחדל תהיה תקניות. בשורה התחתונה, בנקודה הזאת בזמן, נראה די הזוי לתכנת אתרים שמותאמים לאקספלורר בלבד.

אם אתם מתעקשים להכנס לאתרים שלא באמת משתדלים להתאים את עצמם אליכם:
תיקון אתרים ע"י Greasemonkey

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קצת מוגזם לתלות תקוות באינטרנט אקספלורר 8. המשפט "ברירת המחדל תהיה תקניות" נכון רק לאתרים שכוללים הצהרת doctype. אתרים שאינם כוללים הצהרת doctype - שזה לצערי נכון לרוב האתרים בארץ (כולל האתר החדש של קשת) - מצוירים במצב תואם לאקספלורר 5.

מתן מוסרי אמר/ה...

לדעתי הרבה אתרים ישראליים הם פשוט בושה. זה לא יאמן שאפילו אתר חדש שעלה לרשת לפני כמה ימים (MAKO) תואם רק ל-IE.
מצד שני לא נראה לי שאכפת להם מאיתנו כל כך. בכל זאת, אוכלוסיית המקיסטים בארץ היא עדין קטנה מדי כדי שישימו עלינו. כמובן שזה לא צודק, אבל זאת המציאות.

Elad Gariany אמר/ה...

העיקר פרסומות הם יודעים לשים ב- Flash אבל את הסרטים הם מתעקשים להעביר בפורמט מזורגג שבעזרת השם יעלם מהעולם בקרוב