יום רביעי, 15 באוקטובר 2008

דעה אישית: מי צריך פיירוויר במקבוק?

במקבוקים החדשים, כמו גם במקבוק אייר, אין יציאת FireWire. יש אנשים שבוכים על זה, אני מציעה להם להירגע. מקבוק הוא לא מחשב פרו, הוא מיועד לשימושים "ביתיים". בשימוש ביתי, usb 2.0 יכול להספיק לרוב השימושים. לפני המעבר למקאינטל ובתקופת ה usb 1, השימוש העיקרי, של המשתמש הביתי בפיירוויר, היה בדיסקים חיצוניים. באותה תקופה, פיירוויר היה מהיר בצורה משמעותית מ usb. בנוסף, הדרך היחידה להעלות את המחשב, מדיסק חיצוני, חייבה שימוש בפיירוויר. מאז המעבר למקאינטל אפשר להעלות את המק מדיסק חיצוני עם חיבור usb 2.0 וגם המהירות, של usb, השתפרה.



העדר הפיירוויר יכול להיות בעיתי, בין היתר, בחיבור מצלמות וידאו למחשב. יש מצלמות שחיבור פיירוויר הוא האופציה היחידה שלהן להתחבר למק. אני מניחה שיש מתאמים או שיהיו מתאמים. אם וידאו נורא חשוב לכם, אולי בכלל כדאי ללכת על מקבוק פרו.

ניחוש לא מלומד:
כנראה שאפל מנסה לשמור על נתח השוק של הפרו. בשדרוג האחרון הפער בין המקבוק למקבוק פרו הצטמצם. אפל מנסה לתת סיבות טובות לאנשים לקנות פרו.


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ומה עם מצלמות וידאו ביתיות?

היציאה שלהם היא פיירוויר ולא יואסבי...

פיירוייר הפך להיות סטנדרד של וידאו וגם לדיסקים קשיחים חיצוניים, בזכות אפל וסוני.

סוני ומייצרי פיסי אחרים משתמשים בחיבור פיירוויר קטן במחשבים הניידים שלהם (4 פינים, בשונה מ-6), אולי אפל היו צריכים לעשות זאת גם.

בזכות הכרטיס מסך הייתי אולי קונה מקבוק היום, בגלל הפיירווייר אני אחשוב יותר מפעמיים.

רייצ'ל אמר/ה...

מסכימה איתך שיש פה בעייה מסוימת למשתמשים מסוימים, אבל יש הרבה אחרים שלא תהיה להם בעייה לוותר על פיירוויר - למשל אני.
ביחס למצלמות וידאו:
מצלמות חדשות, בד"כ, באות גם עם usb.

Nir Sagiv אמר/ה...

אני חושב שהבעיה העיקרית כאן היא העובדה שאפל לא מבינה שישנם לא מעט אנשים שרוצים מחשב רב עוצמה עם מסך קטן.
בדומה ל 12 אינטש של פעם

אני לגמרי מוכן לשלם עבור מקבוקפרו 13 אינטש וההתפשרות על מקבוק רגיל נהיתה גדולה יותר בגלל הפיירוויר

אגב 15 אינטש אין מצב שאני אקנה