יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

דעה: אייפון: אפשר לפרוץ, אפשר גם לא

לפני שבועות אחדים החליט, הגוף המפקח על זכויות יוצרים בארה"ב, החלטה ממנה משתמע שפריצת סמארטפונים (והאייפון בינהם) היא חוקית. חשוב לציין, מבחינתה של אפל, פריצה מובילה לאובדן אחריות.



מנקודת מבט שלי, לקנות אייפון/אייפד ולפרוץ אותו, זה פשוט לא כיף. אני אוהבת את המוצרים של אפל בגלל שהם ידידותיים למשתמש, אין שום דבר ידידותי בפריצה של מכשיר (אפילו אם מדובר בתהליך פשוט). במילים פשוטות, אני לא קונה מכשיר שלא מתאים לצרכים שלי ישר מהקופסא, אני לא חיה ככה. אין לי בעייה עם אנשים שקונים אייפון/אייפד ופורצים אותו - זכותם לבדוק את הגבולות של המכשיר, ולהוסיף לו יכולות (למשל תמיכה עברית).

יש חסרונות ויתרונות בפריצת האייפון/אייפד, מקוורלד משתדל למנות את כולן (כאן). בין הסיבות התומכות בפריצה, ניתן למצוא את האפשרות להתקין תוכנות שאינן קיימות בחנות של אפל. בין הסיבות נגד הפריצה, ניתן למצוא: בעיות אבטחה שעשויות להתעורר, תפקוד לקוי של המכשיר (זלילת סוללה, ואובדן יציבות), וכמובן אובדן האחריות של אפל (ברוב המקרים ניתן לעקוף זאת ע"י ריסטור).

סיכום
שימוש במוצר בצורה בה הוא תוכנן, הוא סוג של בחירה תרבותית, בדיוק כמו שפריצה היא בחירה תרבותית.

קישורים נלווים
החיים ואפקט ה - i: לפרוץ או לא לפרוץ?

4 תגובות:

נדב אמר/ה...

בוקר טוב - ביום שישי כתבתי פוסט בנושא :-)
http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/08/blog-post_13.html
או בפייסבוק http://www.facebook.com/iPhone.Experience

נדב

רייצ'ל אמר/ה...

יפה. הוספתי אותך לפוסט :)

עמית אמר/ה...

אני מסכים איתך במאת האחוזים! לדעתי יש גם משהוא ״מלוכלך״ בלפרוץ את המכשיר, כיאילו לאחר הפריצה הוא טמא.. שלא נדבר על העובדה שזו גניבה לכל דבר.. 

אלון אמר/ה...

אני מסכים שאכן יש צדדים לכאן ולכאן אבל בטח לא כמו שהבחור (עמית) מעלי הגדיר זאת.. מלוכלך.. גניבה..
דבריך גובלים בחוצפה!
איך החלטת שזו גניבה, אני שרוצה להתקין תוכנות שאפל לא מאשרת דרך האפסטור ופורץ את המכשיר, אני נקרא גנב?? אתה צריך ללמוד מחדש את משמעות המילה גניבה, זה שיש אנשים שכל מטרתם בפריצה היא להוריד אפליקציות גנובות זה ממש לא נותן לך את הזכות להכליל בצורה כה גורפת ובכלל אם אתה מרגיש מלוכלך מפריצת אייפון הייתי ממליץ לך לבדוק את עצמך מול גורמים מוסמכים.

נדב,
תיקון קל לפוסט שלך, אין כל צורך לפרוץ בשביל שהאייפון ישמש כמודם למחשב, מגירסא 3 האפשרות הזו מובנית במכשיר ללא כל קשר לפריצה, קצת יסודיות לפני שמעלים פוסט לא תזיק.
יום נפלא לכולנו..
נ.ב
אני בדרכי למקלחת, אני מרגיש מלוכלך..