יום שני, 25 במאי 2009

דיעה: מחירי המק בישראל מעידים על חולשה

מחירי המק בישראל הם ללא ספק גבוהים במיוחד (בתקופה האחרונה הם אפילו עלו עוד קצת). אין לי מושג איך המחירים נקבעים, אני מניחה שמדובר בשילוב בין מדיניות של אפל להתנהלות של היבואן המקומי (איידיגיטל). לדעתי, המחירים הגבוהים מעידים על חולשה של כל הצדדים:
  • אפל - לדרוש מחירים גבוהים במיוחד, או לאפשר לאחרים לעשות את זה, במדינה קטנה במזרח התיכון, זאת לא חוכמה גדולה. לטווח רחוק זה בטוח לא יועיל לדימוי של אפל.
  • איידיגיטל - נראית כמו מי שלא מוכרת מספיק (או סתם חלשה מול אפל). במקום לנסות למצוא פתרונות יצירתיים, היא מטילה קנס על ציבור הקונים שעדיין נותר לה.
  • קהילת המק המקומית - אולי אנחנו לא יודעים להלחם כמו שצריך.



זה מאד עצוב בעיני לראות את איידיגיטל מאמצת את הגישה ששלטה בעולם המק הישראלי במשך שנים = מקים במחירים גבוהים לקהל שבוי.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מסכים עם כל אות.
ראי איזה הבדל בין מערכת דומה לערכית וידאו - מק מול חלונות
http://www.sternfx.com/blog-hebrew/index.php/05-2009/which_computer/

יובל חיימוביץ אמר/ה...

מסכים איתך לגמרי. מה אפשר לעשות? הפגנה מול החנות ברמת אביב?

רייצ'ל אמר/ה...

לא נראה לי שהפגנות יועילו במשהו, יש דרכים אחרות:
גם אפל וגם איידיגיטל הן חברות שמאד חשוב להן הדימוי שלהן. אני מאמינה שכל פרסום שמבקר את המחירים בישראל מועיל במשהו, אם יהיו מספיק פרסומים בנושא יש סיכוי שזה ישפיע. אני משתדלת להזכיר את הנושא בכל הזדמנות שיש לי.

אנונימי אמר/ה...

א. אנחנו נחשבים לאירופה, אז המחירים בארץ הם לפי תמחור של יורו ולא דולר.
ב. אנחנו שוק זניח מכל מבחינה מבחינת אפל העולמית, לכן הם בכל לא מתייחסים אלינו.
ג. לא נראה לי שאידיגיטל קנתה את הזיכיון בשביל להפוך לידע 2, אבל יכול להיות שזה לא נמנע (למשל המשבר העולמי שבר להם את תחזיות הרווח).