יום ראשון, 8 במרץ 2009

sidenote: פנקס זמין

לפעמים יש צורך לכתוב משהו קטן ומהיר, מבלי לעזוב את התוכנה בה אתם נמצאים. בדיוק למטרה הזאת אני משתמשת ב sidenote. התוכנה היא שילוב בין פנקס למגירת פתקים.

אחרי ההתקנה, sidenote מתמקמת בצדו השמאלי (האמצעי) של המסך (ניתן להחליף צדדים ומיקום). את המיקום תוכלו לזהות לפי לשונית דקה בשוליים השמאליים של המסך - את הלשונית ניתן להסיר בהעדפות התוכנה. מעבר עם העכבר, על לשונית התוכנה, מראה את חלון התוכנה. יציאה, מגבולות חלון התוכנה, מחביאה את התוכנה. בנוסף ישנה אפשרות להזמין את sidenote עם קיצור מקשים - פרטים אפשר למצוא בהעדפות התוכנה.



פיצ'רים בולטים
תומכת בכיווניות עברית.
אפשר לנעוץ את התוכנה = הפגנת נוכחות תמידית על המסך.
תומכת בריבוי פתקים + אפשר לדפדף בין פתקים.
אפשר לייצא פתקים = rtfd
אפשר לגרור תמונות לתוך התוכנה.
יש שמירה אוטומטית - בנוסף אפשר לשמור בצורה ידנית (לחיצה על האייקון של הדיסק).

הערות:
את ההעדפות אפשר למצוא ב: תפריט גלגל השיניים - preferences
את Sidenote אפשר להוריד מאתר התוכנה או מ macupdate
*יש הרבה תוכנות מהסוג הזה, אתם מוזמנים להמליץ בתגובות.

מחיר ותאימות: חינמית, 10.3.8 ומעלה.

סיכום: מאד מועיל לפעמים = בד"כ אני מעדיפה את פתקיות, אבל יש מקרים ש Sidenote פשוט מתאימה.

3 תגובות:

Leon אמר/ה...

אני אישית מאוד אוהב את Scribblet.
התוכנה מאפשר ליצור פיתקיות "עשירות" (עם תמונות, עיצוב טקסט וכו').
מה שנחמד זה שהפיתקיות הם בעצם קבצי rtf שאפשר לגשת אליהם הישר מהפיינדר ללא צורך ביצוא.
את התוכנה ניתן לפתוח ע"י צירוף מקשים ניבחר, מה שהופך אותה למאוד נגישה.

את התוכנה ניתן להשיג כאן: http://not-salad.net/scribblet/
והיא חינמית!

פלוני אלמוני אמר/ה...

רייצל! שאלה לי,
כולי תקווה שהתגובה הזו לא תקבר אי-שם.

בעקבות ההמלצה שלך התחלתי להשתמש בתוכנה הזו, ובנתיים אני ממש נהנה ממנה.
רק דבר אחד, לתוכנה מעין שייר מוזר באקפוזה, ריבוע לבן עם חיצים כחולים שכאלו, ראיתי באיטרנט איזכור לאחד שהצליח לפתור את הבעיה, אבל לא הצלחתי להתחקות אחרי הפתרון (קובץ).

יש לך אולי מושג בנושא? (-:
חלק מהכיף בתוכנה הזו זה שהיא חבויה, וגוש גדול באקספוזה די מפריע (במיוחד לבעלי המקבוקים)

רייצ'ל אמר/ה...

שלום ירון,
אני מבינה למה אתה מתכוון.
לי אישית זה לא מפריע, אבל ברור לי שזה יכול להטריד אנשים מסוימים.
חיפשתי לך פתרון, לא מצאתי שום דבר שאני יכולה להמליץ עליו.
הפתרון צריך לבוא מהמפתח של התוכנה או מתוכנה שיודעת להסיר תוכנות מהרשימה של אקספוזה (אני חושבת שיש סיכוי שיש תוכנה כזאת).
אם אמצא פתרון אני אדווח.

ל Leon
תודה על ההמלצה, אני מתכוונת לבדוק אותה בקרוב.