יום שני, 16 במרץ 2009

ביצת המק המקומית: מקאיט וטיקאסט מתכתשים

קהילת המק המקומית סוערת בימים האחרונים. הטיקאסט (פודקאסט המק העברי הראשון) ומקאיט (פורום המק הפעיל ביותר, כרגע) רבים בינהם. בתור משתמשת מק ישראלית (די הרבה שנים) יצא לי לחוות, בזמן אמיתי, את הצמיחה של פורום מקאיט והטיקאסט. מדובר בשני "מוסדות" חשובים לקהילה, חשובים מספיק בשביל שכולנו נרצה לשמור על שניהם.



הרקע לסיכסוך
הטיקאסט החל את דרכו בתור פודקאסט המתמקד בעיקר בחדשות מק. בשנה האחרונה נוסף לטיקאסט נדבך עיסקי = הטיקאסט שופ = מדובר בעסק המספק ייעוץ לאנשים שרוצים לקנות מק בייבוא אישי. קידום העסק נעשה דרך הפודקאסט + פוסטים של לקוחות מרוצים בפורומים השונים (בין היתר, גם בפורום מקאיט).

פורום מקאיט אוסר על תוכן פרסומי בהודעות בפורום (סעיף 15 בתקנון הפורום). הגיוני, אבל מאד קשה לאכיפה = לא תמיד ניתן להבחין בין המלצה של משתמש לפרסום בוטה של גוף / עסק מסחרי.

השתלשלות העניינים בקיצור (לפי הבנתי):
1.פוסטים של הטיקאסט + פוסטים שנכתבו על הטיקאסט (ונחשדו בתור תוכן פרסומי) נמחקו מפורום מקאיט.
2.אחד המשתמשים בפורום של הטיקאסט פרסם פוסט בוטה / מעליב בגנות בעלי פורום מקאיט.
3.הטיקאסט הושעה מפורום מקאיט + שרה (פורום מקאיט) שלחה מייל לטיקאסט בו היא ביקשה להסיר את הפוסט המעליב / בוטה.

הערה:
כל המידע, הקשור להשתלשלות העניינים, נאסף מחומרים שפורסמו באופן פומבי (ע"י שני הצדדים).

סיכום
אין לי שום כוונה לשפוט, אני רק רוצה להביע דאגה מהמצב שנוצר. נוצרה אוירה מאד לא נעימה בקהילת המק. אני קוראת לכל המעורבים לגלות אחריות ולמצוא פתרון סביר ומכובד למשבר.

קישורים נלווים
פורום מקאיט
הבלוג של הטיקאסט
התקנון של פורום מקאיט

6 תגובות:

Nir Sagiv אמר/ה...

הבעיה עמוקה יותר
מכיוון שגם פוסטים שלי (שאני כמובן לא שייך לא לכאן ולא לכאן) שבהם המלצתי על הפיתרון של יבוא אישי (ולדוגמה נתתי את הטיקסט שופ) נמחקו.

כולם כותבים המלצות בפורומים השונים ואני מסכים שאין זה יאה לבעל העסק או מישהו מטעמו לכתוב פירסומת - אבל להתחיל למחוק סתם יוזרים בכלל הבלאגן הזה?!

מטופש!

אנונימי אמר/ה...

אני מסכים שהויכוח מזיק לשני הצדדים, אבל ההודעה המקורית שהציתה את הויכוח הסוער של הימים האחרונים באמת הייתה לא לעניין, וכללה ביטויים גזעניים ממש שכבר קשורים לתרבות דיון בסיסית (או העדרה).

man אמר/ה...

ההודעה שפורסמה בפורום טיקאסט לא הציתה את הויכוח הניטש בין משפחת קונפורטי לבין צוות אורדן. הוא בסך הכל העלה על פני השטח את הויכוח הישן ביניהם.

לטעמי צוות מק-איט הגזים בתגובתו וחבל שבכך הוא מאבד בידיים את האוירה היפה ששררה בפורום עד לחודשים האחרונים.

כאחד שמתעדכן על הנעשה בפורום דרך הגוגל רידר, אני מוצא הרבה פעמים הרבה הודעות שנמחקות בפורום ועדיין יושבות בRSS של גוגל. זה די מביש.

אנונימי אמר/ה...

בכלל פורום מק-איט הפך מאוד מאוד אגרסיבי, חסר סבלנות וסובלנות, ההודעות (של ילדים בעיקר) יורדות לרמה נמוכה ומעליבות ללא צורך. כמי שקרא הרבה בפורום הזה הקפדתי לענות ולסייע בכמה תשובות כתרומה הצנועה שלי, יש לי נסיון רב ואני חושב שאני יכול לסייע למי שרוצה בכך, והרבה פעמים קיבלתי כאלה תגובות נזעמות וגסות שזה פשוט הוציא לי את החשק להשתתף.

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם יוסי. התגובות שם (ואני לא מכליל) הם של ילדים קטנים שמפנים לתגיות בלי קשר או סתם מפנים בלי קשר. ובאמת נמחקים שם דברים על ימין ושמאל. ואפילו איזכור של Mac-bb מחק את כל התגובה שלי וכמעט חסם אותי.

אנונימי אמר/ה...

ובכן, זה לא חדש. יש מאבקים עמוקים ונסתרים בתוך קהילת המק והאייפון. בין אם זה אייפון בעברית (בתשלום מול בחינם), פורום אייפון של מק-איט מול פורום אייפון של קוביאני, פורום מק-איט מול פורום תפוז וכו' וכו'.

חבל שזה כך, אבל יש הרבה מאבקי כח בקהילה הקטנה הזאת. אני חושב שיש מקום לכולם, ובאמת אין צורך בכל זה.