יום ראשון, 30 במאי 2010

סוף סוף: מקבוק פרו חדש

לפני ימים אחדים התחדשתי במקבוק פרו חדש (15 אינצ', 2.4 Intel Core i5). בהתחשב בעובדה שהמקבוק פרו הישן שלי הוא מקאינטל דור ראשון, מדובר בקפיצה מאד גדולה. למרות ששני המחשבים מריצים נמרשלג, חווית המשתמשת שלי אחרת לחלוטין.



הרבה דברים קרו בעולם המק מאז שקניתי את המקבוק פרו הישן (לפני 4 שנים): המקבוקים עברו לעידן ה-unibody, הטראקפד (trackpad) איבד את הכפתור היחיד שהיה לו, תם עידן הסוללות הנשלפות במקבוקים (בינתיים), המסכים נהיו מבריקים, המקלדת נהייתה שחורה ועוד.

התרשמות ראשונית
  • באופן טבעי, המקבוק פרו החדש יותר קריר, שקט ומהיר. יש תחושה שהמחשב כמעט אף פעם לא מתאמץ (מאד משפר את חווית הצפייה בוידאו).
  • באופן מפתיע, המסך המבריק לא מהווה בעייה - מעט מאד השתקפות, אם בכלל (אני עובדת במקומות חשוכים, מקור האור העיקרי הוא המחשב עצמו).
  • מצלמת הוידאו (iSight) השתפרה (יותר חדה).
  • הטראקפד הרבה יותר נוח: הוא מזהה לחיצה בצד ימין (צריך לסמן בהעדפות הטראקפד). באופן כללי מומלץ לבדוק את העדפות הטראקפד (הרבה דברים קרו שם בשנים האחרונות).
  • העבודה עם הסוללה יציבה ונעימה - אין תחושה של ירידה בביצועים כשעובדים עם הסוללה (בניגוד למקבוק פרו הישן). בשימושים שאני עושה הסוללה זוללת 17% בשעה, בחישוב מהיר זה מתקרב ל 6 שעות שימוש. השימוש שלי כולל: אינטרנט אלחוטי, כתיבה ומדי פעם הקשבה למוסיקה/צפייה מזדמנת בוידאו.

אפל מתקמצנת
כשקניתי את המקבוק פרו הישן קיבלתי שלט (Apple Remote) + תוכנות צד שלישי מעניינות (לדוגמא: Comic Life). הפעם קיבלתי מטלית לניקוי מסך (מזל שהשלט הישן עובד היטב עם המקבוק פרו החדש).

קישורים נלווים
עמוד המקבוק פרו באתר של אפל.
אפל הרסה לי את התוכניות.

4 תגובות:

lindenitzan אמר/ה...

תתחדשי ומאחל המון שעות הנאה ויצירה עם המק החדש!

דני אמר/ה...

תתחדשי! יש לי אחד בדיוק כמו שלך, אחלה מחשב :)

Oren אמר/ה...

תתחדשי! אני מקנא...

Unknown אמר/ה...

תתחדשי!!!!!!!!!!