יום שני, 21 ביוני 2010

בודקת: MobileMe

לפני ימים אחדים, MobileMe (אוסף שרותי הענן של אפל) זכה לשדרוג (עיצובי +). זאת הזדמנות טובה (מבחינתי) לבדוק מה יש למובייל מי להציע:
- סינכרון יומנים ואנשי קשר.
- סינכרון הבוקמרקס של ספארי (+ העדפות מערכת נוספות).
- חשבון מייל (נגיש מהדפדפן וגם מתוכנת המייל האהובה עליכם).
- שטח אחסון בשרת של אפל (iDisk): חבילת הבסיס כוללת 20 ג'יגה אחסון: אתם יכולים לבחור לחלק את שטח האחסון כרצונכם, בין מייל ל iDisk (ברירת המחדל היא חצי חצי).
- אירוח אתר אינטרנט.
- יצירת גלריות תמונות (ניתן אפילו להעלות גלריות ישירות מאייפוטו).
- איתור/נטרול האייפון שלכם במקרה של גניבה/העלמות בלתי מוסברת (Find My iPhone).
- אפשרות להשתמש במק שלכם מרחוק (Back to My Mac). (זמין רק לנתבים נתמכים).



אמנם, את רוב השרותים שמובייל מי מספק, ניתן למצוא גם במקומות אחרים - אבל לא ביחד. במילים אחרות, היתרון של MobileMe, לעומת שרותי ענן אחרים, הוא בחבילת השרותים הכוללת שהוא מציע, ובתאימות המושלמת למוצרי אפל השונים - וגם, העיצוב המקסים.

אם אתם רוצים לנסות את מובייל מי, אתם יכולים להרשם לשרות ל 60 יום נסיון (חינם). חשוב לציין, הרישום מחייב מילוי פרטי כרטיס אשראי. המחיר של חבילת הבסיס (בעת פרסום הפוסט) הוא 99$ לשנה (יש שמועות שהמחיר יירד, וחלק מהשרות יהפך לחינמי).

סיכום
אם יש לכם לפחות שני מכשירים של אפל, הנתמכים ע"י השרות (אייפון, אייפוד טאצ', מק), ואתם מעוניינים לסנכרן בינהם, מובייל מי הוא בהחלט אופציה שכדאי לשקול - בכל מקרה, כדאי לנסות לפני שמחליטים. אחרי כמה ימי התנסות, אני מתחילה להשתכנע שאני לא יכולה לחיות בלי זה, ולא ממש ברור לי איך שרדתי עד היום בלי מובייל מי (כנראה שאפל בונה בדיוק על זה, כשהיא נותנת 60 יום חינם). חשוב לציין, השרות זמין גם לפי סי, אבל נראה שהוא פחות משתלם (ישנם פיצ'רים שפשוט לא רלוונטים למשתמשי פי סי).

פרטים נוספים, על השרותים השונים הכלולים (במובייל מי) + הרשמה לשרות, אתם יכולים למצוא באתר של אפל (כאן). אם יש לכם שאלות יותר מורכבות, אתם יכולים לנסות למצוא תשובה בעמודי התמיכה של מובייל מי.

תחליפים חלקיים למובייל מי
- יומנים ואנשי קשר ניתן לסנכרן עם גוגל בחינם.
- קבצים אפשר לאחסן ולסנכרן ב DropBox - שני ג'יגה בחינם (אפשר לקבל יותר בתשלום).

תגובה 1:

oded אמר/ה...

השירות הזה מושלם במיוחד בין כמה מחשבים.
אין חוסר מידע כשצריך אותו על אחד מהם...