יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

קהילת המק בישראל: קליטת עליה

כמות משתמשי המק בישראל גדלה בהדרגה, זה גורם לשינוי בקהילה, גם הקהילה הקיימת וגם המשתמשים החדשים צריכים להסתגל.
האוירה בפורומים משתנה, אנשים חדשים שמגיעים לא תמיד מצליחים להסתגל ומתווכחים עם השיטה.
קשיי ההסתגלות מורכבים מקשיים הקשורים למערכת ההפעלה + הסתגלות לתרבות הפורומים.
חשוב לציין, חלק מהטענות, הן בהחלט לגיטימיות, הבעיה בדרך בה הביקורת נאמרת.
מישהו יהיה חייב להשתנות, השאלה מי.

בתקופה האחרונה אני מרגישה שהרבה אנשים, בולטים, מהקהילה נעלמו מהפורומים, מדובר באנשים שאני מכירה בצורה וירטואלית בלבד, אבל אני בהחלט מרגישה בחסרונם.
גם אני משתתפת פחות מאשר בעבר.

אם חוזרים שנתיים אחורה, היו הרבה פחות משתמשי מק בישראל, אבל היתה תחושה של קהילה.
אנשים לא בהכרח הכירו אחד את השני בעולם האמיתי, אבל הייתה שותפות גורל.
בשנה האחרונה, יש ימים שאני מרגישה שיש קהילה ויש ימים שאין.



פתיחת החנות של איידיגטל, בקניון רמת אביב, צפויה להביא לגל עליה חדש בכמות המשתמשים.
מפחיד אותי ומשמח אותי, בו זמנית.

חשוב לציין:
כשאני מדברת על קהילה, אני מדברת על קהילה וירטואלית.
לדעתי, רוב המשתמשים החדשים מביאים איתם התלהבות ואנרגיה, ותורמים לקהילה.
יש מיעוט רעשני שמעכיר את האוירה, ואם נהיה כנים, יש מיעוט כזה גם בקרב משתמשי המק הותיקים יותר.
הבעיה, ככל שהקהילה גודלת, הרעש גובר.

קישורים נלווים:
פורומים למק

אין תגובות: