יום ראשון, 5 ביולי 2009

מי מנסה להשתיק אותנו?

כולנו מכירים את התסריט הבא:
  1. משתמש מאוכזב כותב פוסט באחד הפורומים למק, בפוסט הוא מתלונן על ה שירות / מחירים של איידיגיטל.
  2. משתמשים נוספים מצטרפים לתלונה עם סיפורי זוועה משל עצמם.
  3. פתאום מגיח משתמש שמגן על איידיגיטל, בד"כ בצורה מופרכת למדי. לעיתים מצטרפים אליו עוד משתמשים, לא ברור אם מדובר במתקפה מתוכננת או סתם בתופעת העדר.
חשוב לציין, יש מקרים (בודדים) בהם התלונות של אנשים הן בהחלט מוגזמות ויש מקום להעמיד אותם על טעותם, רוב הזמן זה לא המצב.

פרשנות לא מלומדת:
לדעתי, אין אפשרות לנהל דיון אמיתי, ביחס למחירים והשירות של איידיגיטל, בפורומים למק. דיונים מהסוג הזה תמיד נוטים לכיוון של התלהמות, מצידם של חלק מהמתלוננים, ודיסאינפורמציה מצידם של חלק מהמגינים.

ברור לרובנו שמחירי המק בישראל גבוהים (למרות שהמחירים קצת ירדו בתקופה האחרונה) והשירות שאנחנו מקבלים הוא יקר ולא תמיד מספק. אני מאמינה שכתיבה הוגנת יכולה להועיל. אם אתם מרגישים שקבלתם שרות לא הוגן או נדרשתם לשלם מחיר מופקע, יש מקום לכתוב על זה בפורומים / בלוגים. תמיד תזהרו לא להתלהם - זה מוביל לתוצאה הפוכה. אל תבהלו אם אנשים מסוימים ינסו לשכנע אתכם שאתם סתם בכיינים, סביר להניח שיש להם מניעים נסתרים.

קישורים נלווים
תמונת מצב: פורומים למק

3 תגובות:

adarh אמר/ה...

זה כבר לא מקרים בודדים של הגזמה ושל חיפוש ללא הפסקה אחר טעויות של איידיגיטל, שהם בכלל לא טעויות.
אני מסכים שID היא לא ממש היבואן שייחלנו לו, אבל יש גבול לכמה אפשר להוציא מתחת לבלטה טעויות שלהם ולכתוב בפורום כל שטות כזאת.

Gil lupo אמר/ה...

מצד שני, יש קשר בין הפורמים השונים לבין היבואנים, ומנהלי הפורום יכולים לבחור כיצד לנהל את הדיון וכמה "חבל" לשחרר. בזמנו, כשפורום אורט שלטטטטטט קיבלתי המון פניות מידע, כולל איומים והחרמות למינהם. זו בעיה גדולה משום שמנהל פורום, עובד למען הקהילה שלו, מתוך היותו משתמש וצרכן. כשיש יבואן אחד, והיבואן הזה בוחר להילחם במנהל, האדם, כאינדיבידאל, מפסיד. ואני חושב ששילמתי מחיר מאד כבד, כלכלי ותכני בגלל הביקורות שהוטחו בפורום אורט בין השאר גם על ידי, כנגד ידע, ואין לי ספק שלפורום היתה תרומה משמעותית להעברת השלטון.
לצערי חלק מהאנשים עברו מידע לאידיגיטל, וגם כיום אין ביני לבין אידיגיטל שום קשר מקצועי, למרות שכל מי שמכיר אותי יודע שניתן היה לרתום אותי בקלות להרצאות עבור הקהילה, וכמובן להחדרה מאסיבית ומהירה של תחום הוידאו.
זו גם חלק מהסיבה שבזמן האחרון שומעים ממני קצת פחות.

Elad Gariany אמר/ה...

ידע היו נוראיים ו ID לא רחוקים מהם.
לא שאני משתמש כזה ותיק במק (רק שנתיים) אבל מכר קרוב מאוד שלי עבד שם במשך 6 שנים - שום דבר לא השתנה, אותו מונפול אותם מחירים לא הוגנים אבל מה לעשות, זה מה יש.

בכל זאת, את המקים שלי אני קניתי בארץ.