יום שישי, 8 באוגוסט 2008

חנות אפל בישראל: כנראה בספטמבר

האדריכל של חנות אפל בישראל, פיצו קדם, מעניק ראיון לעיתון הארץ.
בין היתר, קדם מדבר על העיצוב של חנות אפל שצפויה להיפתח בקניון רמת אביב בספטמבר.
עקב אורכו של הראיון + החלק הקטן יחסית שבו יש התיחסות לחנות, החלטתי להעתיק את החלק שמתיחס לחנות אפל בישראל לכאן:

אבל אחד הפרויקטים המסקרנים ביותר שקדם מופקד על ביצועם היום הוא החנות הראשונה של מותג המחשבים הנחשק אפל בקניון רמת אביב. החנות, 300 מ"ר שטחה, מוקמת כעת בחלל ששימש את קולנועי לב. "זה כאילו מצא מין את מינו", מספר קדם בהתרגשות. "כשהם באו אלי לפגישה ראשונה לא דיברתי איתם כמעט על פרויקטים אלא על התוכן. הרי מה הם דורשים? לשים את האגו בצד ולתת מקום למוצר. יש להם המוצרים הכי יפים בעולם שמחברים אסתטיקה, איכות, תדמית ושיווק. התמהיל הזה יוצר משהו מדהים וכל מה שהם מבקשים מהאדריכל זה להיות מאופק".

החנות, שנותרת לפי שעה בגדר אחד הסודות השמורים ביותר בתעשייה, לא תדמה לקוביית הזכוכית של חנות אפל בשדרה החמישית בניו יורק. באופן פרדוקסלי, מבקשים בחברה האם בארצות הברית לשמור על הבידול בין מגה-חנויות ששייכות למותג לבין חנויות של מפיצים מקומיים. אבל החנות שתיפתח בספטמבר ברמת אביב עתידה להיות אטרקציה בסצנה הדיגיטלית המקומית. חלון הראווה שיקדם את הבאים הוא למעשה מיצג אינטראקטיווי והחנות היא מעין מסדרון ארוך עם תקרה בגובה שנע בין ארבעה לשבעה מטרים. חיפוי התקרה עשוי מיריעות פלסטיק בוהקות, "פטנט צרפתי שנועד ליצור תחושה של אגם".

משמאל ירוץ מדף של 18 מטר שעליו יוצגו המוצרים השונים ולאורך החלל ימוקמו שולחנות המחשבים הידועים שיאפשרו לקונים לבחון מקרוב את המק-בוק או האיי-מק. בקצה החנות ימוקם Genius Bar, עמדת תמיכה ומכירה שנמצאת בכל חנות אפל, כשהקיר האחורי יהיה מזכוכית שחורה. לצד העמדות יהיה חלל המיועד להרצאות ולהדרכות, גם הוא, ברוח המותג. החנות הזאת תהיה מודל לעוד חנויות רבות שייפתחו בשנים הקרובות בארץ.

איך היה לעבוד עם החבר'ה מאפל הבינלאומית?

"היה פה ניסיון שלי ללכת בין הטיפות וגם למצוא את האני מאמין שלי. הנציגים של אפל באירופה היו איתי בקשר רציף והם גם גם אישרו את התוכניות. הם היו מאוד מרוצים ואהבו את החנות ואת הרעיונות שהיא מייצגת. במידה מסוימת קל מאוד לתכנן אפל סטור, הדרישות ברורות מאוד, סוג של התחברות למוצר, מונוכרומטיות. ההישג של החנות הזאת הוא שהיא לא מתחרה במוצר".

את הלינק לכתבה מצאתי בפורום מקאיט - בפוסט של אמית.

אין תגובות: