יום שלישי, 8 ביוני 2010

ספארי 5: יש עתיד

בניגוד לשמועות, ספארי 5 לא זכה להיחשף בקינוט של אפל. למרות זאת, שעות בודדות אחרי הקינוט, ספארי 5 כבר היה זמין להורדה . לטווח רחוק, השינויים בספארי הם משמעותיים - לטווח קצר, קצת פחות.

השדרוג החשוב ביותר: תמיכה רשמית בהרחבות
לראשונה, ספארי תומך בהרחבות באופן רשמי - אפל פתחה תוכנית ייעודית למפתחי הרחבות לספארי (ניתן להרשם כאן). בחודשים הקרובים אפל מתכננת להקים "גלריית הרחבות לספארי" (Safari Extensions Gallery), מתוך מטרה לאפשר לציבור המשתמשים להוריד הרחבות, ולציבור המפתחים לשתף הרחבות (הכל בפיקוח של אפל).

Safari Reader הוא פיצ'ר חדש המאפשר לכם לקרוא טקסט, באתר בו אתם מבקרים, תוך כדי התעלמות מהסביבה הצעקנית סביבו. הפיצ'ר זמין רק כשהוא מזהה שמדובר במאמר (זה לא תמיד קורה - אני מניחה שזה תלוי באורך הטקסט או בצעקנות הסביבה). כשהפיצ'ר זמין תוכלו להפעיל אותו ע"י לחיצה על כפתור "Reader" (הממוקם בשורת הכתובת של הדפדפן). בנוסף, Reader מאפשר לכם להגדיל/להקטין טקסט, לשלוח מייל, להדפיס ועוד.



עוד שינויים מרעננים
- ספארי 5 מאפשר לכם לבחור את מנוע החיפוש הדיפולטיבי שלכם - האפשרויות העומדות בפניכם: יאהו, בינג וגוגל.
- שורת הכתובת נהייתה מתוחכמת יותר: מסוגלת לזהות כתובות (שהשתמשתם בהם בעבר) גם אם אתם לא מקלידים אותן מההתחלה - אחד הפיצ'רים בהם פיירפוקס תמיד ניצח את ספארי (לא עוד).

כמו תמיד, אפל מבטיחה שמדובר בדפדפן הכי מהיר שיש (הוא אכן מהיר, והוא גם היה מהיר לפני כן).

רשימה מלאה של הפיצ'רים החדשים אתם יכולים למצוא כאן.

פרשנות לא מלומדת
פתיחת ספארי להרחבות עשויה להחזיר לספארי משתמשים שנטשו לטובת דפדפנים מרובי הרחבות (כרום ופיירפוקס).

תגובה 1:

Elad Gariany אמר/ה...

הפיצ'ר הכי חשוב מבחינתי:
Tabs Setting
Safari 5 helps you clean up your desktop. A simple setting lets you open new web pages in tabs — instead of separate windows. No more screen clutter, and no more clicking across multiple browser windows to find what you want.

עד עכשיו זה היה ממש מרגיז (הדבר היחידי שהרגיז אותי בסאפרי!!!)
מבחינתי, אני לא רואה דפדפן טוב יותר למק. בפיסי אני עם כרום (בגלל שהוא סטדנדרט ולא בגלל שסאפרי בפיסי לא טוב).