יום שבת, 24 באפריל 2010

פארנויה/שמועה: אפל מתכננת אפסטור למק?

ארס טכניקה דיווח השבוע על דאגה בקרב מפתחים למק, בעקבות הזנחת עמוד ההורדות באתר של אפל. עמוד ההורדות לא עודכן מאז 26 במרץ (נכון לזמן כתיבת שורות אלו). בנוסף, עמוד ההורדות איבד את מקומו, בתפריט הראשי באתר של אפל, לטובת האייפד (לפני שבועות אחדים).



חלק ממפתחי המק מרגישים מוזנחים עקב ההתמקדות של אפל ב אייפון/אייפוד/אייפד. אחרים חוששים מהאפשרות שאפל תקים אפסטור (App Store) גם לתוכנות מק, במודל דומה לחנות התוכנות של האייפון/אייפד. אם אכן תקום חנות כזאת, המפתחים עשויים לאבד את החופש היחסי ממנו הם נהנים כרגע.

9to5mac מצטרף לחגיגה, ומדווח כי מפתח מק בכיר מעריך שאפל מתכננת לשנות את המדיניות שלה ביחס לתוכנות מק, החל ממערכת ההפעלה הבאה (10.7). גם כאן עולה הפחד מהאפשרות שאפל תקים אפסטור למק.

חשוב לציין, בינתיים מדובר בחששות/דאגות, אין שום הוכחה חותכת שזה אכן הכיוון אליו הולכת אפל.

קישורים נלווים
Bodega: חנות תוכנות על הדסקטופ

2 תגובות:

מתן מוסרי אמר/ה...

יצא לי לחשוב על זה הרבה לאחרונה, וזה די צפוי והגיוני. לאו דווקא ב-10.7, אבל אני מניח שמתישהו זה יקרה.

הפסען אמר/ה...

למרות שברור לי שחנות כזאת יכולה להיות נוחה ומושכת, זה רעיון רע.
קניתי מחשב, לא קונסולה/טלפון-סלולרי/iPad.
אני רוצה שחברות יוכלו להתחרות עבור הכסף שלי בצורה חופשית, לא תחת מעקב (טוב ככל שיהיה) של ג'ובס.